Основним інструментом впливу РФ на жителів Центральної Азії є телебачення - експерт
Ключовими інструментами російської пропаганди у Центральній Азії є використання телеканалів для інформаційного впливу на громадян, поширення спеціальних неологізмів з метою підміни понять, економічний вплив через трудових мігрантів і російська мова.
Такі висновки дослідження Фонду громадської дипломатії оприлюднив експерт фонду Олексій Фещенко під час виступу на круглому столі в Укрінформі на тему: "Центральна Азія: медіаландшафт і російські впливи".
"Класичне телебачення є основним інструментом впливу на громадян Центральної Азії з боку Росії. Через офіційні зв'язки влада РФ і країн Центральної Азії домовилися, що трансляція іде напряму - тобто те, що показують у Росії, іде в країнах Центральної Азії", - сказав Фещенко.
Ще одним інструментом він назвав формування серед журналістів, блогерів та інших творців контенту в Центральній Азії "новомови", або спеціальних неологізмів з метою підміни понять, наприклад, так зване СВО замість війни.
Експерт також зазначив, що економічний вплив на центральноазійські країни, особливо через мігрантів з Таджикистану та Туркменістану, теж має важливе значення.
"Вони приїздять із заробітків, спілкуються із земляками і повторюють те, що розповідає російське телебачення. Тобто відбувається інформаційний обмін, який спотворює реальну картину дійсності", - констатував він.
Фещенко зауважив, що російська мова теж є надзвичайно потужним фактором впливу, бо переважна більшість громадян Центральної Азії її розуміють на рівні носія, а оскільки російський медіаконтект яскравіший, привабливіший, його більше хочеться споживати, ніж вітчизняний продукт.
Коментуючи питання боротьби з російською дезінформацією в Центральній Азії, експерт привернув увагу до недостатньої присутності України в інформаційному просторі цих країн. На його думку, потрібно більше уваги приділяти формуванню інформації і каналів трансляції правильних меседжів.
Важливим аспектом медійної стратегії він назвав суттєве зростання інтересу в цих країнах до інтернету і соцмереж, яким роспроп наразі приділяє менше уваги, ніж телебаченню.
"Найцікавіше, що в усіх цих країнах простежується зростання популярності насамперед до Інстаграму. Це теж можна використати у контексті формування інформаційних стратегій і програм - донесення через Інстаграм нашої інформації", - вважає Фещенко.
Як повідомляв Укрінформ, віцепрем'єр-міністр та міністр економіки й інтеграції Казахстану Серік Жумангарін заявив, що влада Казахстану не буде «всліпу» слідувати західним санкціям проти Росії і враховуватиме інтереси місцевих компаній.