Катастрофа MH17: Bellingcat опублікувала нові докази походження «Бука»
Так, у першій, коротшій доповіді, йдеться про фотографію «Бука», яка була зроблена до трагедії рейсу MH17. Ця фотографія була поширена російським механіком, який перебував у Курську, імовірно, навесні 2013 року.
«Команді Bellingcat вдалося виявити «відсутню ланку» – фотографію, на якій видно маркування негабаритного вантажу на «Бук 332», зняту до його транспортування в колоні в червні 2014 року. На фотографії, знятій російським механіком, ймовірно, навесні 2013 року, видно «Бук 332» з тими ж білими транспортними маркуванням, що було видно на ньому в Україні незадовго до і незабаром після збиття MH17. Ця фотографія «Бука 332», на якій повністю видно бортовий номер, а також маркування негабаритного вантажу, – остання за часом зйомки з виявлених нами, знятих до його транспортування в колоні в червні 2014 року, коли друга цифра бортового номера була вже зафарбована, – розповіли дослідники.
За їхніми даними, фотографія російського механіка була знята в техпарку 53-ї зенітно-ракетної бригади, «що можна встановити по ще одній фотографії, знятій там же і завантаженій курсантом в серпні 2014 року», додали в Bellingcat.
«Ця фотографія має геотег в техпарку 53-ї бригади в селищі Маршала Жукова під Курськом. Достовірність геотеги підтверджується порівнянням елементів фотографії з супутниковим знімком, – йдеться в повідомленні.
Друга, довша доповідь Bellingcat, під заголовком «MH17 – Водії вантажівок в російських колонах з «Буками» в червні і липні 2014 року». Це дослідження вказує на солдатів-водіїв, які могли транспортувати «Бук» до російсько-українського кордону, після чого його перемістили на схід України, де й був збитий літак рейсу MH17, повідомляє Радіо Свобода.
«В останній частині вищезгаданої доповіді описані маршрут і місце призначення колони, яка перевозила 23-25 червня «Буки» 2-го дивізіону 53-ї зенітно-ракетної бригади, а також маршрут і пункт призначення колони, яка перевозила 19-21 липня 2014 року «Буки» 1-го дивізіону 53-ї зенітно-ракетної бригади. Першу колону востаннє зняли на в’їзді в Міллерово. Вона, напевно, продовжила шлях до тимчасової бази в районі Міллерова, звідки згодом «Бук 332» був перевезений на російсько-український кордон біля міста Донецьк Ростовської області, а звідти – на територію України. Друга колона, мабуть, рухалася далі на південь до військового табору на північний захід від міста Каменськ-Шахтинський», – йдеться у дослідженні.
Крім того, в доповіді також вивчаються раніше невідомі відео, на яких присутня та ж вантажівка і трал, що перевозили «Бук 332». Ці відео зняті наприкінці 2014 року, і на них на тралі перевозять танк, згодом помічений в Луганській області України.
Дослідники вказують, що практично всі військові водії, які брали участь у транспортуванні «Буків» в колоні, поміченої в червні 2014 року, офіційно закінчили військову службу наприкінці червня або на початку липня 2014 року.
«Хоча по сторінках деяких водіїв в соціальних мережах незрозуміло, чи повернулися вони додому після закінчення строкової служби… Імена військових водіїв в доповіді замінені на псевдоніми для захисту їх особистих даних. З тієї ж причини всі особи водіїв на фотографіях заретушовані», – йдеться в повідомленні.
У Bellingcat повідомили, що доповідь зі справжніми іменами і незаретушованими фотографіями передали міжнародній Спільній слідчій групі, що розслідує катастрофу MH17.
Нагадаємо, літак рейсу МН17 Амстердам - Куала-Лумпур був збитий в небі над окупованим Донбасом 17 липня 2014 року. На борту цивільного лайнера знаходилися 298 осіб - 283 пасажири і 15 членів екіпажу. Всі вони загинули.
Восени минулого року Міжнародна слідча група (JIT*) представила висновки, згідно з якими малайзійський "Боїнг" був уражений ракетою "земля-повітря" з установки "Бук", що стріляла з району донбаського містечка Сніжне (в той момент знаходилося під контролем "ДНР"). Слідча група представлена п'ятьма країнами: Малайзія, Нідерланди, Бельгія, Австралія, Україна. Росія від участі в спільному розслідуванні групи відмовилася.