Що робити за відсутності мобільного зв’язку – поради рятувальників

Що робити за відсутності мобільного зв’язку – поради рятувальників

Укрінформ
У Державній службі надзвичайних ситуацій нагадали громадянам про альтернативні способи комунікації між абонентами та виклику екстрених служб у разі відсутності мобільного зв’язку.

Як передає Укрінформ, про це повідомляє ДСНС.

Якщо мобільний телефон (смартфон) тривалий час перебуває за межами дії мережі мобільного оператора, перш за все слід перевірити його справність.

“Якщо мобільний телефон (смартфон) справний, то це свідчить про відсутність мережі зв’язку на певній території або місцевості. Іноді проблеми можуть бути лише з одним оператором мобільного зв’язку (пошкоджена вежа, обладнання), тому рекомендовано мати при собі SIM-карти інших операторів із активним станом рахунку”, - ідеться у повідомленні.

Крім того, за відсутності мобільних мереж для здійснення екстрених викликів та зв’язку між абонентами існують альтернативні варіанти.

Основною альтернативою стільниковому (мобільному) зв’язку є засоби стаціонарного дротового зв’язку (стаціонарні телефони). За наявності стаціонарного телефона буде забезпечено безперебійний зв’язок з екстреними службами та іншими абонентами стаціонарного і мобільного зв’язку.

За відсутності доступу до стаціонарних засобів телефонного зв’язку можливо підтримувати зв'язок за допомогою месенджерів Viber, WhatsApp, Telegram, Signal, Messenger Facebook, Instagram тощо. Месенджери будуть працювати за наявності доступу до інтернету, у тому числі за умови підключення до мережі Wi-Fi.

“За необхідності виклику екстрених служб за допомогою будь-якого месенджера попередньо необхідно дізнатись номера телефонів, за якими зареєстровано роботу месенджерів відповідних служб або посилання на профілі офіційних сторінок в соціальних мережах. Цю інформацію попередньо можливо почерпнути на офіційних сайтах екстрених служб (відомств) або зателефонувавши за номерами 101, 102, 103, 104, 112”, - додали у ДСНС.

Також можна використовувати мобільні телефони як засоби радіозв’язку за прикладом рації.

“Для цього на мобільний телефон (смартфон) необхідно попередньо встановити спеціальні месенджери, наприклад: Voxer Walkie Talkie, Walkie Talkie, Two Way: Walkie Talkie”, - додали рятувальники.

У цьому випадку спілкування не буде приватним. Його зможе прослухати будь-хто, якщо випадково чи навмисно потрапить на ту саму частоту.

“Перевага у тому, що ви можете бути на зв’язку одночасно з усіма учасниками діалогу. Для організації такого зв’язку потрібно домовитись з абонентами про виділений канал (простими словами частоту або діапазон) для спілкування. Частота (діапазон) обирається абонентами довільно. Альтернативні способи комунікації між абонентами та виклику екстрених служб. Радіус дії таких месенджерів варіюється від 60 до 100 метрів і залежить від можливих перешкод, оскільки найчастіше їх робота побудована на основі технології Bluetooth (у підвальному приміщенні, дальність зв’язку може зменшуватись до кількох метрів)”, - зауважили у ДСНС.

Будь-які месенджери необхідно завантажити заздалегідь, за наявності стабільного доступу до інтернету, а також заздалегідь протестувати їх працездатність.

Крім того, за відсутності будь-якого зв’язку та доступу до інтернету слід із дотриманням заходів власної безпеки здійснити переміщення до найближчого об’єкту, який обладнано засобами стаціонарного телефонного зв’язку та/або радіозв’язку. Об’єктами, які обов’язково обладнано стаціонарними засобами телефонного зв’язку, є будівлі органів місцевого самоврядування, відділення пошти, пожежно-рятувальні частини, відділки поліції, станції швидкої медичної допомоги, представництва інших силових відомств (Національна гвардія, Служба безпеки України, Збройні сили України, Поліція охорони).

“На випадок, якщо в кризовій ситуації ні у вас, ні у ваших близьких не буде жодних технічних засобів зв'язку, потрібно попередньо чітко домовитись про місце та час зустрічі”, - підкреслили у ДСНС

Якщо громадяни планують евакуацію в якесь конкретне місце, потрібно визначити точку та час збору і домовитись, що чекатимуть там, наприклад, протягом 24 годин, а потім вирушать до наступного пункту призначення.

“Маленьким дітям варто покласти в кишеню або вшити в одяг записку із повним ім'ям дитини, її батьків чи інших контактних осіб, адресу та телефони. Дітей шкільного віку варто попередити, як діяти в разі, якщо не буде зв'язку”, - нагадали у ДСНС.

Як повідомляв Укрінформ, в Енергодарі Запорізької області не працює мобільний зв'язок від Vodafone, є проблеми з роботою інтернету.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-