Бермуди скасували «сертифікати придатності» для 745 російських літаків – Подоляк
Як передає Укрінформ, про це в Телеграмі повідомив радник керівника Офісу Президента Михайло Подоляк.
«За даними глобальної консалтингової компанії IBA, бермудська реєстрація була у 745 російських літаків із загального парку цивільної авіації – 1367. Тепер росіяни взагалі не можуть літати на 745 літаках за кордон. А для решти літаків, як відомо, закрито повітряний простір над більшістю країн», - наголосив Подоляк.
За його словами, літаки, що залишилися з сертифікатами, це переважно лізингові об'єкти. Майже всі вони зараз не вилітають за межі росії з двох причин. По-перше, існує загроза анулювання сертифікату льотної придатності іншими юрисдикціями. По-друге, є директива Євросоюзу розірвати лізингові договори із російськими операторами протягом 3-6 міс.
За словами Подоляка, росіяни, які завжди й скрізь порушують міжнародні правила, вже оголосили, що не робитимуть лізингові платежі, а націоналізуватимуть літаки. На думку радника, це призведе до масштабного конфлікту із жорсткими позовами проти рф.
При цьому націоналізовані, а по суті вкрадені, літаки продовжать літати тільки всередині Росії, додав він.
Подоляк водночас повідомив, що обидва виробники силових агрегатів для боїнга та аербасу - Rolls Royce і GE - мають у своєму розпорядженні системи контролю роботи двигуна онлайн, що теоретично дозволяє їм дистанційно заблокувати двигун або оголосити, що вони не здійснюють контроль та обслуговування за двигунами і що це відповідальність тільки авіакомпанії.
«Пілоти в цьому випадку, ймовірно, відмовлятимуться летіти. І це дуже важливо», - підкреслив радник.
Він наголосив, що британським та американським друзям замість гарних розмов про моральну підтримку бажано організаційно покінчити з внутрішніми рейсами «Аерофлоту» на території рф.
Як повідомляв Укрінформ, Михайло Подоляк поінформував, що мирні перемовини між українською та російською делегаціями можуть тривати щонайменше кілька тижнів.