Куди звертатися, якщо у полон потрапили цивільні - поради омбудсмана
Як передає Укрінформ, про це Лубінець повідомив у Телеграмі.
"При отриманні інформації з будь-яких джерел, що особа перебуває у полоні, потрібно зібрати всі можливі факти та докази, необхідні для підтвердження полону: скріншоти повідомлень, аудіозаписи розмов, відео з камер спостережень, відео з ворожих ресурсів тощо, та надати ці відомості слідчому Національної поліції, у провадженні якого знаходиться кримінальне провадження", - зазначив Лубінець.
Додатково потрібно звернутись до Національного інформаційного бюро. Цей орган займається збором та накопиченням інформації про громадян України, які постраждали внаслідок збройної агресії (військовополонених, утримуваних цивільних осіб, заручників, що перебувають під контролем рф, осіб, зниклих безвісти). Цілодобова “гаряча лінія” - 1648 або +38 (044) 287-81-65; сайт: nib.gov.ua; бот у Телеграмі.
Також можна звернутись до Об’єднаного центру при СБУ з пошуку та звільнення полонених: телефони: +38 (067) 650-83-32, +38 (098) 087-36-01; e-mail: united.centre.ssu@gmail.com.
Ще одна інституція, яка займається питаннями полонених - Міжнародний Комітет Червоного Хреста в Україні: гаряча лінія 0 800 300 155 (Київ); 0 800 300 185 (Донецьк); 0 800 300 195 (Луганськ); e-mail: kyi_kyiv@icrc.org; онлайн-форму можна заповнити тут.
Омбудсман додав, що корисною може бути допомога правозахисних громадських об'єднань, що працюють у сфері пошуку зниклих безвісти, полонених або незаконно утриманих осіб.
Як повідомляв Укрінформ, Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій нагадало правила інформаційної безпеки для ЗМІ, а також для українців, чиї родичі перебувають у полоні.