У кишені російської пропаганди ще багато фейків
Буквально 2 місяці тому, 5 лютого, я попереджав, що росіяни готують масштабну ІПСО проти України, в рамках якої буде вплив як на соціальні, економічні, так і на мілітарні аспекти. Зокрема, атаки на Генштаб ЗСУ та Міноборони України.
Так і сталося.
Єдина відмінність полягає в тому, що ІПСО мала проходити на тлі зимового наступу РОВ, однак із наступом щось пішло не так…
Але від інформаційної компоненти росіяни не відмовилися, і зараз ми можемо її спостерігати у всій красі!
Наприклад, трампіст, полковник МакГрегор, який визнав Крим російським у 2014 році й регулярно заявляє про могутність російської армії (лошара), а 2 дні тому взагалі повідомив про захоплення Бахмута росіянами (лошара в квадраті), генерує фейки про гігантські втрати ЗСУ.
Інший трампіст, але, на відміну від МакГрегора, російськомовний, Леон Ванштейн, генерує фейки проти МО України. Але тут є нюанс. Леона Ванштейна в Україні погано знають, а саме те, наскільки це продажна шкура, а тому ЗМІ, за традиційною недалекістю, можуть інтегрувати його в наш медіапростір.
Наприклад, як Юру Швеця, феса до мозку кістки, чи Андрюшу Іларіонова, аналогічно – фесовського бішона-фрізе.
Російська пропагандистська машина зараз має проблему. Їм важливо, як і до, так і після 2014 року, увіпхнути в наш медіапростір своїх “експертів”, які генерують махрові наративи кремля.
Але проблема в тому, що у них немає “експертів”, які вільно володіють українською, а ті, що є – російськомовні. Проте особливий шик – інтегрувати емігранта. Якогось “експерта”, який живе в США чи Канаді, Ізраїлі чи Мадагаскарі, але який чудово розуміється на реаліях росії та України.
Шизофренік МакГрегор під таку роль не підходить, бо не володіє ні українською, ні російською, а ленінградський емігрант Льова Ванштейн чудово підходить під цю роль. До того ж, він погано впізнається в нашому медіапросторі й цілком зійде за чергового “авторитетного” іксперда.
Інформаційну війну не завершено. І ніколи не буде завершено. Із цим нам жити. Тому зберігаймо критичне мислення і не піддаваймося на хитрощі російської пропаганди. У неї в кишені ще багато дешевок, яких вони не розкрутили і не вивели на велику арену. Розслаблятися рано. Дуже рано.
Олександр Коваленко
«Інформаційний спротив»
реклама