Україна може завоювати перевагу в повітрі - Олещук

Україна може завоювати перевагу в повітрі - Олещук

Укрінформ
Якщо українській військовій авіації вдасться здобути перевагу в повітрі, темпи контрнаступу Сил оборони будуть значно вищими.

Про це в ефірі загальнонаціонального телемарафону "Єдині новини" сказав генерал-лейтенант, командувач Повітряних сил ЗСУ Микола Олещук, передає Укрінформ.

"Якщо ми завоюємо перевагу в повітрі, повірте мені, що темпи контрнаступу будуть значно вищі. Тому що солдат на полі бою повинен відчувати, що з неба він захищений", - сказав Олещук.

Він нагадав одне з основних правил для здобуття перемоги - зупинити противника і змусити його перейти до вимушеної оборони. Далі - завоювання переваги і панування в повітрі.

"Ми завоювали перевагу і панування в повітрі в Україні. Крім тимчасово окупованих територій - там, безумовно, панує ворожа авіація. Основна загроза, яка є, це літаки Су-35. Аби їх знищити, достатньо ланки літаків типу F-16, Jazz 39 Gripen", - пояснив командувач Повітряних сил ЗСУ.

Читайте також: Резніков: Навчання пілотів на F-16 вже розпочалось

За його словами, якщо противник втратить певну частину своїх літаків, він відмовиться від виконання бойового завдання та почне аналізувати ситуацію.

"І це тимчасово можливо, а може і в перспективі на майбутнє - повністю завоювати перевагу в повітрі", - впевнений Олещук. Зараз, за його словами, завдяки міжнародним партнерам наявні в України літаки модернізовані. Зокрема, Су-27 може працювати з протирадіолокаційною ракетою AGM-88 HARM; МІГ-29 - з бомбами GBU-62; Су-24 - з ракетами типу Storm Shadow/SCALP; Су-25 застосовує американські некеровані ракети типу Zuni.

"Але, безумовно, цього недостатньо. Ці нештатні засоби озброєння, тому ефективність їх застосування значно нижча… Але ми працюємо тими силами і засобами, які є", - констатував Олещук.

Читайте також: Військові аеродроми України мають розвинену інфраструктуру захисту - Олещук

Він додав, що, на жаль, українські літаки за тактико-технічними характеристиками значно поступаються російським Су-35, що не дає можливості збивати їх у повітрі.

"Якщо радіолокатор Су-35 - до 400 кілометрів, то наш літак – це всього 80-90 кілометрів. Ми ще не побачимо, а по нас уже буде пущена ракета. Якщо взяти відповідно зону ураження літаків, то, для прикладу, літак Су-35 – це більше 200 кілометрів, а наш МІГ-29, типу Су-27 – це всього від 20 до 40 кілометрів. Тобто ми не встигнемо піднятися з аеродрому, а наш літак вже буде в зоні ураження противника", - пояснив генерал-лейтенант.

Олещук навів і такий приклад: "Щоразу по нашому пілоту йде від 5 до 9 літаків різних типів. Обстріли йдуть як із землі, так і з повітря. Завдяки професійній підготовці нам удається виходити з-під удару, але, на жаль, є втрати – і пілотів, і літаків. У таких умовах ми працюємо, але ми виконуємо завдання", - наголосив Олещук.

Читайте також: Сили оборони збили другий за сьогодні російський гелікоптер Ка-52

Як повідомляв Укрінформ, Президент Зеленський заявив, що тестові випробування шведських літаків Gripen за участі українських пілотів уже почалися. Україна та Швеція обговорюють кроки для можливої передачі нашій країні цих літаків.

Фото: Генштаб ЗСУ

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-