Замовити пресконференцію в Укрінформі

реклама

Україна успішно прорідила російський військово-морський флот – і це ще не всі «сюрпризи»

Україна успішно прорідила російський військово-морський флот – і це ще не всі «сюрпризи»

Блоги
Укрінформ
Від початку повномасштабної війни знищено 22 ворожі кораблі / катери та підводний човен, інші – в очікуванні своєї порції Storm Shadow

Успішна робота Сил оборони України завдала серйозного удару по Чорноморському флоту РФ, і його втрати тільки зростатимуть. Але небезпека чекає на російські кораблі не тільки у відкритому морі, а й біля причальної стінки, а також у сухому доку ремзаводів – так що ремонт корит, які залишилися на плаву, особливо відведених у «тихі гавані», стане для окупантів великою проблемою.

ДЕМІЛІТАРИЗАЦІЯ КРИМУ В ДІЇ

Цусімський розгром російського військово-морського флоту тьмяніє порівняно з «досягненнями» гардемаринів бункерного психопата. Поміркуйте самі, 2-га Тихоокеанська ескадра була повалена переважальними японськими силами адмірала Того і втратила 21 корабель / судно. А ось втрати за фактом уже Чорноморської флотилії, а не флоту (ЧФ) з початку повномасштабного вторгнення, за даними Генерального штабу ЗСУ, становлять 22 кораблі / катери та один підводний човен. І це не остаточна цифра.

Якісна робота Сил оборони України щодо демілітаризації окупованого півострова Криму змусила російське військове керівництво відвести вцілілі корита в «далекі гарнізони». Ракетоносії-фрегати «Адмирал Макаров» та «Адмирал Эссен», а також дизельні підводні човни «Великий Новгород» і «Старый Оскол» тепер ховаються в порту Новоросійська. Малі ракетні кораблі (мрк) «Грайворон», «Ингушетия» та «Вышний Волочек»  – у курортному Туапсе. У «легендарному» Севастополі залишилася база з обслуговування ракетоносців і МРК «Циклон», який регулярно задимлюється чи то під час планових навчань ЧФ, чи то під час планових атак українських «малюків».

Ілюзію присутності російського флоту в окупованому Севастополі створюють сторожові кораблі (СКР) «Пытливый» і «Ладный», малі ракетні кораблі на повітряній подушці «Бора» і «Самум» (був атакований 14 вересня 2023 р. і відбуксований у порт), великі десантні кораблі (БДК) «Калининград», «Новочеркасск», «Цезарь Куников» і добрий десяток менших посудин – малі протичовнові кораблі (МПК), тральщики тощо.

У Феодосії перебувають БДК «Орск», МПК «Касимов» та рятувальний буксир «Профессор Николай Муру».

До причальної стінки Керчі «прискальпований» МРК «Аскольд», так і не введений в експлуатацію.

ТИХІ ГАВАНІ

Повернення Криму в «рідну гавань» у розумінні місцевих ватників не мало означати «ісход» ЧФ РФ з півострова. Але трапилося саме так. Тепер «чи флот, чи не флот» базуватиметься не тільки в Новоросійську, а й в екзотичних Туапсе та Очамчирському районі невизнаної Абхазії. Інфраструктура для базування ударного угруповання ЧФ там така собі, але це дрібниця порівняно з головним плюсом цих військово-морських баз – безпечною відстанню для засобів ураження, які є в Сил оборони України.

Саме через українські засоби ураження контроль Чорного моря російськими військовими кораблями можна назвати умовним. Корита заведені в пункти базування, а в Чорному морі на дикій печії в очікуванні «малюків» перебуває в середньому по два кораблі на добу.

Однак нічого доброго не світить і перебування біля причальної стінки або в сухому доку ремонтного заводу.

Російські телеграм-канали описують вже звичну історію «кидалова» сімей загиблих моряків підводного човна «Ростов-на-Дону». Якщо коротко: екіпаж субмарини не був включений до складу учасників «СВО», а отже, гробові за «двохсотих» не дадуть. Схоже, та ж доля чекає і на родину екіпажу БДК «Минск», який також був уражений ракетним ударом Storm Shadow по «Севастопольському морському заводу ім. Серго Орджонікідзе». Ну а поневіряння близьких загиблих моряків із ракетного крейсера «Москва» – це вже давно забута історія…

В ОЧІКУВАННІ СВОЄЇ ПОРЦІЇ STORM SHADOW

Втрати Чорноморського флоту тільки зростатимуть. Небезпека чекає на російські кораблі не тільки у відкритому морі, а й, повторюся, біля причальної стінки та в сухому доку ремзаводів. Щодо останніх, через влаштовані Силами оборони України «незручності» для ЧФ РФ ремонт корит, що залишилися на плаву, особливо відведених у «тихі гавані», тепер стане великою проблемою.

Кораблі треба лагодити після прильотів, ремонтувати несправні вузли та агрегати, а такої інфраструктури в районі Новоросійська та екзотичних ВМБ, найімовірніше, немає. Інакше як розуміти буксирування ураженого «малюком» під Новоросійськом БДК «Оленегорский горняк» на судноремонтний завод до Севастополя?

Наявна судноремонтна база РФ складається з «Новоросійського судноремонтного заводу», фірми «Флагман», що спеціалізується на ремонті яхт і катерів, 5-го судноремонтного заводу в м. Темрюку (Краснодарський край), розташованих у Ростові-на-Дону та Єйську судноремонтному заводі «Моряк» та фірми «Новік-Сервіс». Щодо першого з перерахованих вище підприємств був навіть шикарний анонс десятирічної давності про перетворення його на потужний ремонтний хаб, але щось, мабуть, пішло не так.

І тепер одразу три великі десантні кораблі «Азов», «Николай Фильченков» та «Оленегорский горняк» перебувають на ремонті на заводах Севастополя.

Усього таких заводів і, звісно, законних військових цілей, у Криму шість. Це Севморзавод ім. Серго Орджонікідзе і керченська «Затока», що вже отримали прильоти. В очікуванні своєї порції Storm Shadow нудиться 13-й судремзавод ЧФ МО РФ, севастопольські «Персей» та «Техфлот», а також феодосійське «Море».

Юрій Карін
Інформаційний спротив

* Точка зору автора може не збігатися з позицією агентства
Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-