У Росії ввели план «Ковер» вже після обстрілу літака AZAL - Алієв

У Росії ввели план «Ковер» вже після обстрілу літака AZAL - Алієв

Укрінформ
У Росії закрили повітряний простір в рамках так званого плану "Ковер" вже після того, як пасажирський літак Azerbaijan Airlines (AZAL) зазнав впливу засобів РЕБ та був обстріляний поблизу Грозного, і це також може свідчити про намір приховати те, що сталося.

Як передає Укрінформ із посиланням на АЗЕРТАДЖ, про це заявив президент Азербайджану Ільхам Алієв у інтерв'ю азербайджанському телебаченню.

"У багатьох містах Росії повітряний простір періодично закривається, там застосовується особливий операційний режим. Вони називають це операцією "Ковер". … Слід прояснити і те, коли було оголошено ту операцію "Ковер". Тому що, за наявною в нас інформацією, вона була оголошена після того, як наш літак уже зазнав зовнішнього впливу. Тобто, якщо це так, то це ще раз показує, що місцеві служби зробили це, щоб приховати питання", - сказав він.

Алієв також вказав на те, що відкритим залишається питання, чому літак AZAL спочатку не зміг приземлитися в Грозному, а потім не спробував приземлитися в найближчих російських аеропортах, а полетів через море в Актау. На цьому тлі він зазначив, що існує версія, що літак міг бути навмисно відправлений наземною службою аеропорту в Грозному в Актау з розрахунком, що підбитий лайнер впаде у море, і таким чином будуть приховані справжні причини його падіння.

Читайте також: Літак Azerbaijan Airlines був обстріляний із землі, Росія має визнати провину - Алієв

"Тож після розкриття чорних скриньок стане відомо, чому літак не зміг приземлитися. Коли точно було відкрито вогонь із землі по літаку? Чому літак не спробував приземлитися в найближчих аеропортах? Найближчими були аеропорти Мінвод і Махачкали. Чи був літак відправлений в Актау, чи це був об'єктивний вибір? Існують різні версії. Деякі вважають, що літак був навмисно відправлений наземною службою з Грозного, оскільки він уже був некерованим, та існувала велика ймовірність того, що повітряне судно впаде в море. У цьому разі спроби зам'яти питання будуть успішними, і так звану версію "птахів" буде представлено як основну", - заявив президент Азербайджану.

Він підкреслив, що травми, завдані пасажирам і членам екіпажу уламками, що пробили літак, є очевидними: "Приписувати це якимось птахам або ж підносити як вибух газового балона – нерозумно і безсовісно".

Водночас, Алієв заявив, що Азербайджан виступає за міжнародну експертизу, і "в жодному разі не можемо передати це питання в розпорядження Міждержавного авіаційного комітету" (МАК), який контролюється Росією.

"Азербайджан з першого дня виступав за те, щоб цією справою займалася група міжнародних експертів. Російська сторона офіційно запропонувала нам, щоб цю справу розслідував Міждержавний авіаційний комітет. Ми категорично відмовилися від цього. І причина зрозуміла. Тому що не секрет, що ця структура в основному складається з російських чиновників, і на чолі цієї структури стоять громадяни Росії. Фактори об'єктивності тут могли бути забезпечені неповністю. Якби відразу ж після катастрофи ми побачили справедливі й адекватні кроки з боку Росії, то, можливо, ми б не заперечували. Але ми бачили, що є очевидні спроби зам'яти це питання", - заявив азербайджанський лідер.

Як повідомляв Укрінформ, президент Азербайджану Ільхам Алієв заявив, що пасажирський літак Azerbaijan Airlines зазнав пошкодження ззовні на території РФ, поблизу міста Грозний, і практично втратив керування. За його словами, літак був приведений у некерований стан засобами РЕБ, а потім унаслідок вогню, відкритого з землі, сильно постраждала і хвостова частина літака.

Алієв заявив, що російська сторона повинна вибачитися перед Азербайджаном, визнати свою провину та притягнути винних у катастрофі літака AZAL до відповідальності, а також виплатити компенсації Азербайджанській державі, постраждалим пасажирам і членам екіпажу.

Пасажирський літак Embraer, який виконував рейс J2-8243, розбився 25 грудня поблизу міста Актау в Казахстані. Літак Azerbaijan Airlines летів зі столиці Азербайджану Баку до Грозного, а потім відхилився від курсу та впав на протилежному березі Каспію. Загинули 38 із 67 людей, які перебували на борту літака.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-