Кириленко: Світ має ігнорувати російські музеї з кримськими експонатами
На цьому наголосив віце-прем'єр-міністр - міністр культури В'ячеслав Кириленко під час парламентської години запитань до уряду, повідомляє кореспондент Укрінформу.
"Мінкультури наголошує на тому, що є великою необхідністю проведення переговорів із представниками урядів іноземних держав, щоби була припинена будь-яка міжнародна взаємодія з тими російськими музеями, щодо яких з'являються відомості про те, що вони беруть на збереження чи експонування предмети музейного фонду із заповідників і музеїв, які перебувають на території Криму і належать Україні. З такими російськими музеями міжнародна спільнота має зупиняти будь-яке співробітництво з огляду на те, що будь-яке переміщення культурних цінностей, які перебувають на території Криму, за межі адмінкордону Криму є незаконним. І це підтверджено також рішенням Генасамблеї ООН по Криму", - підкреслив Кириленко.
Він додав, що Міністерство культури розробило зміни до кількох статей Закону "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України" з метою посилити механізм захисту культурної спадщини на окупованих територіях Криму. Найближчим часом вони будуть внесені на розгляд парламенту.
Кириленко також уточнив, що станом на 1 січня 2014 року кількість предметів основного фонду, які зберігались у музейних закладах Криму, становила 925,916 тис. одиниць зберігання, а у місті Севастополі - 321,444 тис. одиниць.
"Тобто більше мільйона предметів основного державного музейного фонду перебувають на території тимчасово окупованого Криму. І щойно з'являються факти незаконного переміщення цих цінностей, Мінкультури жорстко реагує на це - через механізм ЮНЕСКО, інші міжнародні механізми", - сказав міністр культури.
Він уточнив, що останнім часом були два офіційні звернення до міжнародних інституцій і ЮНЕСКО: щодо незаконного занесення РФ до федерального резерву заповідника "Херсонес Таврійський" та часткової руйнації одного із об'єктів - башти №19 Генуезької фортеці, яка була частково зруйнована внаслідок того, що окупанти не приділяють жодної уваги збереженню культурної спадщини.