Іллєнко виступає проти приватизації кіностудії Довженка
На цьому наголосив голова Держкіно Пилип Іллєнко у коментарі представникам ЗМІ, повідомляє кореспондент Укрінформу.
«Спочатку держава має дати відповіді, чому це підприємство недостатньо ефективно працює, які є проблеми і перешкоди для цього. А вони залежать не від менеджменту підприємства. Вони залежать від тих умов, які сама держава створила для цього підприємства. Я маю на увазі нормативно-правове регулювання», - сказав Пилип Іллєнко.
Принагідно він зазначив, що взагалі така організаційно-правова форма, як державне підприємство, є юридичним нонсенсом, рудиментом радянської системи господарювання. Тому треба говорити про зміну такої організаційно-правової форми.
«Щоби ця студія, залишаючись в державній власності, діяла ефективно, щоб вона могла конкурувати з приватними студіями, треба створити відповідні умови. І це в силах держави. Для цього, зокрема, треба змінити застарілі закони, які стосуються, наприклад, правил оренди державного майна чи необхідності перераховувати прибутки, які отримує державне підприємство, в державний бюджет, навіть якщо воно катастрофічно потребує інвестицій. Якщо усунути ці речі і сформувати концепцію, в якій формі держава хоче бачити існування державних кіностудій, їм можна дати дуже прогресивний поштовх», - підкреслив голова Держкіно.
Він нагадав, що не в усіх сусідніх країнах відбувалася приватизація державних кіностудій. Зокрема, в Угорщині найбільша кіностудія «Мафільм» досі знаходиться в державній власності.
«Вона ефективно працює, туди приходять знімати американці і все в неї добре, тому що держава не створює перешкод для роботи цього підприємства у вигляді нормативно-правового регулювання», - сказав Іллєнко.
Він висловив переконання, що на часі серйозна фахова розмова за участі представників кіноіндустрії, Міністерства культури, керівництва державних кіностудій задля визначення переліків викликів, які стоять перед цими підприємствами, і способів їх усунення.
«Нам треба разом попрацювати над їх усуненням. До цього треба залучати і Міністерство економіки і переконувати в тому, що приватизація — це не панацея... Державу в контексті цих студій має цікавити не те, щоб продати їх майно подорожче - очевидно, просто людям, які знесуть усе і побудують казна-що. А важливе їх збереження і розвиток як суб'єктів кінематографії. Якщо саме таку мету ставити, то приватизація взагалі виглядає неефективним кроком. Тому що ми бачимо випадки, коли підприємства приватизуються, а потім просто зникають. Тому я проти приватизації студії Довженка»,- наголосив голова Держкіно.