В Україні з’явився бренд комбінезонів із зображеннями картин українських митців
Про це повідомляє кореспондент Укрінформу.
«У певний момент я зрозуміла, що у нас є велика кількість талановитих художників, фотографів, митців, яких вже визнали у світі, але у своїй країні вони дуже маловідомі. Тема мистецтва у нас взагалі не така популярна, як інші. Тому я вирішила привернуті до неї увагу, але не через виставки чи галереї, а через речі – наблизивши, таким чином, мистецтво до людей. Оскільки, я сама дуже люблю комбінезони, тому вирішила в них вдягнути й інших, додавши інтелектуальні принти», - розповіла засновниця бренду Анастасія Браткова.
На її переконання, fashion-індустрія та мистецтво завжди виграють від спільних колаборацій, бо перш за все, за допомогою моди популяризуються витвори мистецтва, розширюється аудиторія споживачів культурних продуктів. По-друге, завдяки увазі ЗМІ є можливість привертати увагу до проблематики, що висвітлюється в роботах митців. Крім того, завдяки використанню витворів мистецтва в моді, картини отримають друге життя і стають ближче до споживача.
Український бренд комбінезонів OVERALL / Фото: OVERALLТак на дизайнерських виробах бренду можна побачити картини Олександра Ройтбурда (представник південноукраїнської художньої школи, а також постмодернізму), Романа Мініна (який співпрацює з відомим англійським стріт-арт художником «Banksy»), Василя Цаголова (один з піонерів українского видеоарту та перформансу), Аліни Півненко (працює у техніці колажу, серед знакових виставок: експозиція You + I, Candice Breitz у PinchukArtCentre, участь у Volta Art Basel та на брюссельскому арт-ярмаку art3f), Миколи Маценко (художник, один із представників «Нової української хвилі», та Сергія Мельніченко (фотограф, призер конкурсу Leica Oskar Barnack Award 2017, фіналіст премії PinchukArtCentre).
Картини, надруковані на базі електронних лекал, поєднується майстрами виключно вручну, велика увага приділяється дрібницям та окремим елементам. Завдяки уніформним деталям, комбінезони не мають гендерної належності, тож вони пасують і жінкам, і чоловікам.
«В сучасному світі мода – це сила ідеї, а інтелектуальна мода - це мода для тих, хто краще за всіх розуміється на швидкоплинності та тонкості епохи. Вдягаючи на себе комбінезон OVERALL, людина вдягає ідею, доносить світові про свою обізнаність у сучасному мистецтві, показує, що вміє цінувати національний продукт, - каже засновниця бренду - Україна сьогодні знаходиться на етапі відродження своєї аутентичності, на етапі, коли «українське» починає бути модним, а вітчизняні митці пізнаванними на світовій арені. Саме тому 2021 рік має стати відправною точкою для розвитку сучасного мистецтва у поєднанні з українськими фешн-брендами», сказала Браткова.
Вона додала, що вбачає у своєму проекті і соціальну місію - у випадку української колаборації бренду OVERALL, кожен митець, надаючи право на використання своїх картин у якості принтів на комбінезонах, додатково отримує роялті з продажу. Таким чином, українське мистецтво не лише просувається завдяки охопленню нових аудиторій, а й отримує реальну грошову підтримку.
До просування цих ідей бренду вже долучилися українська реп-співачка та авторка пісень alyona alyona, українська співачка і реперка Аліна Паш, книжкова продюсерка Альона Лазуткіна, Народний артист України Олексій Вертинський, блогерка та шеф-редактор українського видання Ярослава Коба, відома письменниця Тамріко Шолі, креативний продюсер Олексій Гладушевський та інші інфлюенсери і лідери думок.
Як відомо, початок співпраці арт+fashion було покладено Ельзою Скіапареллі та Сальвадором Далі ще в 1930-му році. Найбільш відомим спільним творінням стала сукня з органзи із зображенням лобстера, яка свого часу прикрашала обкладку журналу Vogue.
В 1965 році Ів Сен-Лоран представив світові суконь з декором у вигляді великих кольорових блоків, які цитували картини Мондріана. Саме із популярністю дизайнера зростав і попит на роботи художника.
Під впливом знайомства з Енді Уорхолом, Ів Сен-Лоран також створив колекцію осінь-зима 1966 і присвятив її напрямку поп-арт. Пізніше представники fashion-індустрії ще не одноразово звертались до робіт художника (Рой Хальстон, Жан-Поль Готье, Раф Симонс и Джанни Версаче).
Серед останніх проєктів світових брендів - Dior Lady Art, колаборація костюм Alexander McQueen з Генрі Мура - інтерпретацією роботи «Три чверті», плаття Kenzo з абстракцією «Le Luxe» Жуліо Помара, спідниця Lemaire із моторошними олівцевими малюнками Мартіна Раміреса, блузи Lanvin з ілюстраціями Ерте та інші.