Держава має залучити дизайнерів до культурної дипломатії – співзасновниця Ukrainian Fashion Week
На цьому наголосила на всеукраїнському форумі «Україна 30. Імідж України» співзасновниця Ukrainian Fashion Week Ірина Данилевська, повідомляє кореспондент Укрінформу.
«Я не відчуваю, що є сенс говорити про успіхи українських дизайнерів, тому що мені здається, що державі це нецікаво. Мені здається, що це цікаво суспільству, бо за останній місяць я дала більше десятка інтерв’ю про роль Fashion в 30-річній історії Незалежної України. Ми говоримо про квоти для українських музикантів, про підтримку кіно, книговидавців, але ми не можемо нічого розказати про те, як держава пишається і підтримує успіхи українських дизайнерів у світі, які безумовно є», - сказала Данилевська.
Вона зауважила, що якщо інші держави купують простори на виставках для своїх дизайнерів, фінансують шоуруми, створюють події в рамках Тижнів моди або компенсують дизайнерам участь у Тижнях моди, то кожен успіх українського дизайнера – як Руслана Багінського в Парижі чи Світлани Бевзи в Нью-Йорку – це їхня особиста справа. І так не має бути.
«Кожна продана дизайнером річ, на якій написано, що вона зроблена в Україні, - це вже момент культурної дипломатії. Це вже можливість людям від Нью-Йорка до Токіо зрозуміти, що є країна, де роблять класний, креативний і якісний продукт. Цей продукт уже є, нам треба його підтримати. І треба більше говорити про нього як всередині країни, так і поза нею. Я кажу про те, що ми не встигаємо підтримувати те, що вже є. Ми втрачаємо час, який дуже важливий, тому що в цей час інші держави посилюють свій вплив, в тому числі і шляхом культурної дипломатії. Моя промова – про необхідність діалогу, бажання його пришвидшити і зробити більш конструктивним», - підкреслила Данилевська.
Водночас вона зазначила, що 2022 року Ukrainian Fashion Week матиме ювілей – 25-річчя – і її турбує питання, як відбуватимуться масштабні проєкти з нагоди цієї події без державної підтримки. А також додала, що цьогоріч вони не знайшли фінансування міжнародного конкурсу молодих дизайнерів, тож змушені були повідомити потенційних учасників у 15 європейських країнах про його скасування.