Про що розкажуть фаворити престижних кінопремій в українському прокаті
Минулого тижня було оголошено лауреатів премії «Золотий глобус», 18 лютого відбудеться церемонія вручення Британської кіноакадемії BAFTA, а традиційно закриє сезон відзнак 10 березня премія «Оскар». Українські кінофіли мають можливість ознайомитись з кінофаворитами, адже вітчизняний прокат деяких з цих кінематографічних перлин триває.
ПРО ТЕ, ЯК ГЕРОЇНЯ СТВОРИЛА СОБІ СВІТ, НА ЯКИЙ ГЛЯДАЧ ДИВИТЬСЯ ІЗ ЗАХВАТОМ
Цього тижня на широкі екрани України вийшла нова сенсація від Ларгоса Лантімоса «Бідолашні створіння». Картина, яка отримала «Золотий глобус» у категорії краща комедія або мюзикл, а в цьогорічних оскарівських перегонах на думку букмекерів поступається тільки «Оппенгеймеру».
Критики у захваті від гри Емми Стоун, пророкуючи їй цього року золоту статуетку за кращу жіночу роль на додачу до вже отриманого «Золотого глобуса».
Її героїня – прекрасна смілива Белла, яка хоче пізнати світ, але через певну фізіологічну особливість їй фактично доводиться створювати для себе цей світ самій, як, власне, і створювати себе.
Фантастична мелодрама «Бідолашні створіння» є вільною адаптацією роману Аласдера Грея, що вийшов друком у 1992 році. Лантімос задумав його екранізацію ще в 2009 році, багато спілкувався з письменником. Надзвичайно велику увагу у фільмі приділено вбранню головної героїні – витончені, але химерні фасони неймовірних кольорів і поєднань змінюються, відображаючи зміни у світосприйнятті Белли.
ПРО ТЕ, ЯК АКТРИСА НАСТРОЮВАЛАСЯ НА РОЛЬ ДОРОСЛОЇ КОХАНКИ 13-РІЧНОГО ПІДЛІТКА
Незабаром в українському прокаті з’явиться американська драма «Травень. Грудень» режисера Тодда Гейнса за сценарієм Семі Берча. Головні ролі у фільмі грають Наталі Портман, героїня якої – актриса Елізабет, яка їде до Джорджії, щоб познайомитися та вивчити неоднозначно оцінюване життя і долю жінки на ім’я Грейсі (Джуліанна Мур). Ця пані сумновідома своїми 23-річними стосунками з чоловіком, які розпочалися в його 13-річному віці, коли вона була значно старшою. І саме Елізабет має зіграти її у фільмі.
Прем'єра стрічки відбулася на 76-му Каннському кінофестивалі 20 травня 2023 року. Фільм отримав 4 номінації на «Золотий глобус». В українських кінотеатрах «Травень. Грудень» стартує 1 лютого.
ПРО ЖІНКУ, ЯКА НЕ БУЛА ВИННА У ЗАГИБЕЛІ КОХАНОГО ЧОЛОВІКА. АЛЕ…
Завдяки столичному кінотеатру «Жовтень» та «KINO42», у тих, хто не встиг цього зробити, все ще є шанс подивитись фільм-тріумфатор цього річного Каннського фестивалю – тонку французьку психологічну драму «Анатомія падіння» Жюстіна Тріє, яка була відзначена й по той бік Атлантики, отримавши 4 номінації та «Золоті глобуси» за найкращий сценарій та найкращий фільм неанглійською мовою.
Художні переваги цієї стрічки поєднуються з напруженим сюжетом, що цілковито вкладається в заявлений жанр – «судовий трилер».
Успішна письменниця опиняється в ролі звинувачуваної у загибелі свого чоловіка, якого вона дуже кохала і ніколи б не заподіяла йому шкоди. Але тепер ступінь і правдивість цих двох обставин буде вже оцінювати суд присяжних і глядачів.
«З'ясування обставин інциденту стає дослідженням шлюбного союзу, що так трагічно розпався, і деякі подробиці виявляються настільки несподіваними, що здатні затьмарити у свідомості приголомшеного глядача питання про винуватість героїні», – сказав про кінострічку «Анатомія падіння» кінокритик Олександр Гусєв.
ПРО «ФІНСЬКЕ» КОХАННЯ НА ТЛІ РОСІЙСЬКО-УКРАЇНСЬКОЇ ВІЙНИ
Також, незважаючи на середину зими, в українських кінотеатрах можна потрапити на «Опале листя» метра європейського кіно Акі Каурісмякі.
Картина отримала приз журі Каннського кінофестивалю та безліч номінацій у категоріях «Кращий міжнародний фільм», «Кращий режисер», «Кращий сценарій» на європейських кінофорумах, а також визнана кращим міжнародним фільмом Асоціацією кінокритиків Торонто та потрапила у цьогорічний шортлист «Оскара» у категорії «Кращій міжнародний фільм».
Як зауважив, говорячи про картину «Опале листя», Олександр Гусєв, чоловік і жінка, типові для картин фінського класика жителі міських низів, соціально невлаштовані, розчаровані, але такі, які зберегли гідність та душевну чуйність, закохуються буквально з першого погляду, проте життєвий багаж кожного з них не дозволяє їм віддатися почуттям. Тут прагнення подолати самотність, яке не завжди забезпечує навіть найпалкіший потяг, вписане у сучасність завдяки політичному фону: радіопрограми (трансляція супроводжує зустрічі героїв), присвяченої подіям російсько-української війни.
ПРО НІМЕЦЬКУ УЧИТЕЛЬКУ, ЯКА ШУКАЛА ПРАВДУ
Драма «Учительська», претендент на «Оскар» від Німеччини, яка вже здобула призи Берлінале та Німецької кінопремії, 8 лютого у низці кінотеатрів України вийде в обмежений прокат.
Головну роль у стрічці виконала акторка Леоні Бенеш, відома за своїми роботами в серіалах «Корона» і «Вавилон-Берлін». Нещодавно «Учительську» відібрали в шортлист премії «Оскар» у категорії «Найкращий міжнародний фільм».
Головна героїня – молода вчителька-ідеалістка Карла Новак. Коли одного з учнів школи підозрюють у крадіжці, вона вирішує докопатися до суті справи. Однак її на перший погляд безневинні дії призводять згодом до непередбачуваних наслідків. Події розгортаються за найгіршим сценарієм, викриваючи негатив системи освіти, впливу вчителів, батьків та учнів одне на одного. Все це перетворюється на психологічну війну, а Карла опиняється між своїми ідеалами та шкільною системою, де наслідки її вчинків загрожують зламати її саму.
Режисер і співавтор сценарію Ількер Чатак – володар студентського «Оскара» 2015 року за короткометражну стрічку «Садакат». Оператор Джудіт Кауфманн відома своєю роботою над фільмом «Корсет» про австрійську імператрицю Сіссі.
«20 ДНІВ У МАРІУПОЛІ» ЗБИРАЄ НОМІНАЦІЇ
Днями до двох номінацій на «Оскар» в української документальної стрічки «20 днів у Маріуполі» українського воєнного кореспондента, письменника та відеографа Мстислава Чернова додалося ще дві номінації Британської премії BAFTA («Найкращий документальний фільм» та «Найкращий неангломовний фільм»).
Український прокат цього правдивого, місцями шокуючого, місцями щемкого портрета перших днів повномасштабного вторгнення, знятого від першої особи без виправдань і моралізаторства, – триває досі, аби з ним ознайомилося якомога більше глядачів.
Документальна кінострічка розповідає про облогу Маріуполя у 2022 році – коли починається повномасштабне російське вторгнення, єдина команда журналістів, яка опинилася у пастці в оточеному Маріуполі, намагається продовжити свою роботу, документуючи трагедії війни.
За перший вікенд фільм «20 днів у Маріуполі» зібрав понад 530 тисяч гривень в українському прокаті, ставши найбільш касовим українським документальним фільмом в історії.
Любов Базів. Київ