Плюси та мінуси закону про вживані авто - думка експерта
Про це повідомляє ZN.UA.
"Дворічний термін є більш ніж достатнім для вибору і покупки бажаного транспортного засобу, який використовуватиметься в особистих цілях. Але приходу на український ринок приватних автоділерів - за прикладом країн ЄС - цей закон не сприяє", - заявив адвокат.
На його думку, більш дискусійним є обмеження з придбання автомобілів, вироблених до 1 січня 2010 року, оскільки для більшості потенційних покупців інтерес представляють саме дешеві автомобілі іноземного виробництва 2002-2010 рр.
"Вікове обмеження було встановлено законодавцем для дотримання норм екологічної безпеки. Водночас жодних розрахунків потенційної шкоди навколишньому середовищу пояснювальна записка до законопроекту не містить, тому в даному контексті законодавець, очевидно, діяв, не забуваючи і про інтереси ділерів та імпортерів нових автомобілів", - вважає експерт.
Адвокат також зазначає, що скептики докоряють авторам закону в тому, що покупка і ввезення транспортних засобів з країн Центральної та Західної Європи (країн з найнижчими цінами на б/в авто) вимагатиме отримання шенгенських віз потенційними покупцями, це на практиці звузить коло осіб, які зможуть скористатися тимчасовими пільгами.
"Втім, якісно підготовлений пакет документів є запорукою для отримання візи на термін, необхідний для оформлення всіх процедур, пов'язаних з придбанням транспортного засобу за кордоном. У разі реального наміру придбати автомобіль за кордоном формування такого пакету документів не створить труднощі для заявника", - вважає Алексюк.
Як повідомлялося, 31 травня Верховна Рада схвалила закон про тимчасове зниження ставок акцизного збору на вживані легкові автомобілі. Проект № 3251 у другому читанні та в цілому підтримали 226 народних депутатів. Згідно з ухваленим законом, ставки акцизного збору знижуються на період до 31 грудня 2018 року. При цьому норми закону не стосуються автомобілів з країни, визнаної агресором (Російська Федерація).