Балчун розповів про реальну роботу УЗ і "все пропало"
Відповідна заява розміщена на сайті "Укрзалізниці" у зв'язку кампанією негативу, яка, на думку Балчуна, розгорнулася останнім часом в засобах масової інформації.
«З початку моєї місії в Україні я чую два слова: quick wins (швидкі перемоги) i PR. Цікаво, що б на це відповіли колеги з Німеччини чи інших європейських країн, в яких системні реформи залізниці впроваджуються вже багато-багато років? У Німеччині – понад 20 років. Я думаю, що вони б або розсміялися, або покрутили б пальцем біля скроні. Реформування залізниці, особливо такої великої, як Укрзалізниця, вимагає часу. Якщо до цього додаємо ще немислимий в західному світі масштаб патологій, то мусимо говорити про роки, і то, це за умови безумовної політичної підтримки", - йдеться у заяві.
За словами Балчуна, ситуацію, аналогічну нинішній в Україні, він вже проходив під час реформування польської залізниці. При цьому підтримка профільного міністра стала для нього вагомою допомогою.
"У Польщі, коли ми починали реформування PKP CARGO, ситуація була подібна. Всі, хто втрачав контроль і вплив, бігали до міністра з гаслами: що цей Балчун витворяє. Міністр прийняв мою сторону, а потім ми провели найбільш успішне реформування залізниці в Європі. Якщо Україна хоче думати про справжні, системні реформи, потрібно запастись терпінням. Якщо ж їй потрібні тільки красиві лозунги і PR, із збереженням існуючих схем і патологій, то потрібно взяти свого, добре закоріненого в місцевій реальності, українського менеджера", - зазначається в заяві.
Балчун підкреслив, що відчуває організовану кампанію негативу, спрямовану проти нього та його команди.
"Укрзалізниця - це прекрасна компанія з величезним потенціалом. Але в той же час - це фірма, яка є звичайною політичною здобиччю і джерелом величезної кількості схем. Упродовж багатьох тижнів я чую про підготовку проти мене кампанії в медіа. Цього й потрібно було сподіватися, бо ми починаємо потроху реально контролювати Укрзалізницю, і все частіше нам вдається вирішувати справи згідно з інтересами національної залізниці, а не тільки за принципом: дати заробити зовнішнім постачальникам/посередникам. Все пропало! – залізниця весь час працює. Все пропало! – паливо постачається, ми розкрили змову, збільшуємо кількість постачальників, знижуємо ціни. Все пропало! – ми почали ремонтувати локомотиви, яких повинно було не вистачити під час піку перевезень. Все пропало! - ми почали ремонтувати вагони, навіть почали їх виготовляти на власній виробничій базі і на українських підприємствах. Все пропало! – змінюємо умови, на набагато кращі, ніж планувалось, і почнемо продавати металолом", - зазначив він.
Водночас, на думку очільника Укрзалізниці, подібна кампанія свідчить про відсутність у опонентів можливості вплинути на реформи підприємства.
"Аргумент, що у нас є 7 млрд гривень на рахунках, і ми нічого з цим не робимо, є одним з найбільш хибних, які я чув у житті. А наша заборгованість? А технічний дефолт? А процедури закупівель, фінансові результати, стабільність фірми по відношенню до фінансових установ, наш cash flow та інше? Потрібно знати основні принципи економіки. Поїзд моїх опонентів вже відходить, і для них - це остання можливість сказати, що Балчун нічого не зробив, не впорався", - заявив він.
Фото: informator.org