ЄБРР та ЄІБ готові інвестувати в розвиток Дніпра до €70 мільйонів
Така заява була зроблена на конференції "Дніпро у європейському фарватері ", організованій за підтримки посольства Королівства Нідерландів та Міністерства інфраструктури України, повідомляє прес-служба відомства.
"ЄБРР та ЄІБ мають намір інвестувати 50-70 мільйонів євро на розвиток Дніпра як транспортної артерії.... Також підтримка надається з боку Світового банку", - йдеться в повідомленні.
Як зазначив представник Європейської комісії Даніель Жак, з часом річка Дніпро може стати частиною Транс'європейської транспортної системи E40 Рейн-Дунай-Чорне море, А7, Дніпро- Прип'ять, Балтійське море. За підтримки політики сусідства ЄС та реалізації Угоди про Асоціацію найбільша річка України зможе досягти міжнародних стандартів навігації.
"Розвиток сільськогосподарської сфери ставить нові виклики перед українською транспортною та логістичною мережею. Україна має унікальний ресурс, використання якого може дозволити Україні стати стратегічною частиною європейської економіки, - це Дніпро",- заявив посол Нідерландів Кейс Кломпенхауер.
Як зазначають голандські експерти, річка є невід'ємною частиною мультимодальної транспортної мережі України. Щоб підтримувати агробізнес та сприяти економічному зростанню, необхідно вдосконалити інфраструктуру та логістику. Річка дає можливість транспортувати вантажі дешево та екологічно безпечно. Розвитку внутрішніх водних шляхів сприятиме свобода плавання. Визначивши чіткі правила, Україна може створити ринкові умови на річці, що призведе до вдосконалення її інфраструктури. Однак це означає, що Україні спочатку потрібно інвестувати в саму річку.
"Окрім розвантаження автомобільних доріг та залізниці, розвиток внутрішнього водного транспорту сприятиме екологізації перевезень шляхом зменшення шкідливих викидів автомобільним транспортом. Також це є одним з пріоритетних завдань Угоди про асоціацію між Україною та ЄС", – сказала віце-прем`єр з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України Іванна Климпуш-Цинцадзе.
При цьому, як наголошують в Мінінфраструктури, першочергові завдання, які наразі стоять перед Україною, - це ухвалення закону "Про внутрішній водний транспорт", впровадження норм і стандартів Євросоюзу на річках України, днопоглиблення річок та стале фінансування для підтримки інфраструктури річок.