Глава Proton: ціна на скраплений газ зросла через нестачу ресурсу у виробників
Про це він заявив в інтерв'ю EnKorr.
«Основна причина - дефіцит газу у традиційних для України джерелах постачання газу: Росії, Білорусі, Польщі. Ряд заводів зупинився на сезонні ремонти, це вже викликало зростання цін в Європі та Чорноморському регіоні на 10-15% », - зазначає Моїсеєв.
До того ж, за його словами, криза підхльоснула сезонне зростання споживання, брак рухомого складу і сховищ.
«При піковому споживанні 150 тис. т на місяць резервуарний парк всього 40 тис. т. У період низьких цін можна було б робити запас і плавно проходити пік споживання. Однак брак сховищ зумовлює дорожнечу послуг зі зберігання і ризикованість створення запасів», - заявив глава швейцарської компанії.
Він вважає, що нинішня криза на ринку автогазу протікає гостріше, ніж влітку минулого року.
«Споживання за рік знову зросло, країні треба більше газу, а його немає», - резюмував глава Proton Energy Group.
Водночас він спростував версію про те, що причиною зростання цін є монополізація ринку.
«У 2017 році імпорт зрідженого газу виробило понад 90 компаній, у 2016 році було менше імпортерів. Зараз без проблем завозять газ зі всіляких сухопутних напрямків, ростуть поставки по морю», - заявив Моїсеєв, посилаючись на дані української митниці.
З кінця липня по 28 серпня ціна автогазу в великих мережах в Києві виросла в середньому на 5 грн/л і перевалила позначку в 16,5 грн/л. Основним фактором подорожчання ЗВГ аналітики «Консалтингової групи А-95» називають брак ресурсу.
У двадцятих числах серпня в багатьох роздрібних мережах автогаз ситуативно зникав з продажу або продавався за талонами. Перебої з поставками спостерігалися в мережах «Привату» в Сумській і Харківській областях; у WOG - в західному регіоні країни.
Ситуацією зацікавився уряд. Міністр економічного розвитку і торгівлі Степан Кубів доручив Міністерству палива і енергетики, Державній регуляторній службі, Державній фіскальній службі і Антимонопольному комітету вивчити причини подорожчання зрідженого газу.