Мінекономіки: Вантажооборот в Україні зріс на 8,5% з початку року
Відповідні дані оприлюднило Міністерство економічного розвитку і торгівлі України.
"У січні-серпні 2017 р. (п/п) зростання обсягів вантажообороту становило 8,5% (проти 8,7% у січні-липні 2017 року та 1,5% у січні-серпні 2016 року), пасажирообороту - 8,6% (8,9% та «мінус» 6,3% відповідно). Як наслідок, у січні-серпні 2017 р. (п/п) зростання обсягу випуску ВЕД «Транспорт» (за оцінками Мінекономрозвитку) становило 4,6% [1 в.п.] (проти 4,7% у січні-липні 2017 р. та 1,4% у січні-серпні 2016 р.)", - такі дані оприлюднені в матеріалі.
У серпні 2017 року (р/р) зростання обсягів вантажообороту прискорилось до 7,2% (проти 6% у липні 2017 р. (р/р) та пасажирообороту до 6,6% (5,9% відповідно). У вантажному транспорті покращення показників відбулось в умовах збільшення обсягів відправлення вантажів (зокрема, трубопровідним транспортом), так і дальності відправлення вантажів (автомобільний транспорт).
Зокрема, відбулись зміни вантажообороту у транспорті: трубопровідному (у серпні 2017 року вантажооборот зріс на 25,4%), автомобільному (зростання на 6,7%), водному – (зменшення на 19,9% внаслідок зменшення дальності відправлення вантажів та пропозиції послуг, наданих морським транспортом), залізничному (зменшення на 1,1% внаслідок припинення транспортного сполучення на сході країни та логістичні проблеми на Донецькій залізниці).
У пасажирському транспорті аналогічно до вантажного відбулось збільшення перевезення пасажирів (авіаційний та водний транспорт) і дальності відправлення пасажирів (автомобільний транспорт). Основним позитивним фактором у вантажному сегменті був попит на дальні транспортні перевезення з боку підприємств реального сектору економіки для задоволення високого внутрішнього інвестиційного та споживчого, а також зовнішнього попиту. У пасажирському – покращення фінансових можливостей домогосподарств.
Очікується, що за підсумками 2017 року у транспортній галузі буде незначне уповільнення темпів зростання як вантажообороту, так і пасажирообороту. У вантажному транспорті основними стримуючими факторами є блокада транспортного сполучення в Донецькій та Луганській області та збереження проблем з дефіцитом рухомого складу залізничного транспорту. У пасажирському транспорті – висока собівартість перевезень в умовах значного зносу рухомого складу. Поряд з цим, підтримкою зростання у транспорті є високі потреби країн ЄС у імпортованому природному газі, сприятлива цінова кон’юнктура на зовнішніх ринках, розширення внутрішнього попиту з боку підприємств в умовах високих очікувань щодо продовження пожвавлення ділової активності.