АвтоЗАЗу загрожує банкрутство?
Про це повідомляє прес-служба "УкрАвто".
Завод закінчив 2017 рік з великими збитками (170 млн. гривень збитків за 9 місяців, розрахункова сума збитків у річному звіті складе близько 296 млн. гривень, з урахуванням збитків від переоцінки кредитного портфеля). У 2017 році завод випустив лише 1674 автомобілі, при проектній потужності 150 000 авто на рік. При такому положенні справ, кредитне навантаження на підприємство продовжує збільшуватися. Станом на січень у ЗАЗ заборгованість за кредитами – 3 млрд. грн. і $24 млн., – повідомляє інформаційно-аналітична група AUTO-Consulting.
Різкий спад виробництва на Запорізькому автомобільному заводі триває вже 4 роки – колектив підприємства підтримував необхідний технологічний мінімум, що дозволяє заводу не втратити можливість випускати автомобілі, в першу чергу фарбувальний комплекс та зварювальне виробництво. На заводі зараз працює всього 1350 чоловік, але через мале завантаження вони зайняті не повний тиждень.
У 2014 році ЗАЗ зазнав збитків на 2,9 млрд. грн, левова частка з них припадає на збитки від девальвації гривні і підвищення вартості валютної частини кредитного портфеля. Погіршилася і загальна ситуація на автомобільному ринку України: якщо в 2008-му в країні було продано 623 000 нових автомобілів, з них 258 000 виробництва ЗАЗ, то в минулому році обсяг ринку становив лише 80 тис. авто, з яких ЗАЗ зміг реалізувати лише 1 673 нових одиниць, – коментують у прес-службі ЗАЗ.
В інтерв'ю LIGA.net Таріел Васадзе розповів, що основні причини проблем ЗАЗу – зниження купівельної спроможності населення, девальвація національної валюти,відсутність підтримки промисловості з боку влади, несприятливий інвестиційний климатат.
«Ситуація на авторинку посилюється автомобілями на «єврономерах», які ввозяться без сплати податків, при тому, що в ціні авто, виробленого на ЗАЗі, міститься 34% податків і зборів, а також узбецькими автомобілями, які поставляються до нас з порушенням правил СОТ і демпінгують на українському ринку», – пояснює Таріел Васадзе.
Менеджмент ЗАЗу неодноразово вів переговори про організацію виробництва різних автомобілів з багатьма провідними автовиробниками. Їх делегації відвідували завод, оцінювали його можливості і теоретично були зацікавлені у виробництві в Запоріжжі. Але після вивчення бізнес-планів і аудиту українського законодавства, обирали інші країни.
Зараз ЗАЗ намагається шукати будь-які замовлення – випускати непрофільну продукцію, веде переговори про складання тракторів корейської фірми LS. Всі ці дії спрямовані на збереження підприємства та колективу, а також промислового потенціалу Запорізької області та України в цілому. Скільки завод протримається у сформованих обставинах, сказати складно, – резюмували в прес-службі.