Укрзалізниця почала перемовини з бізнесом про нову політику перевезень
Таку заяву зробив глава Національної ліги транспортного бізнесу Максим Рахлінський за підсумками II Міжнародної конференції "Залізниці України: розвиток та інвестування".
"Фахівці Національної ліги транспортного бізнесу організують підготовку інформації серед бізнесменів і підготують консолідований звіт для держпідприємства. Ми бачимо, що нині "УЗ" відкрита для реального діалогу. Але діалог будується з двох сторін: тепер бізнес має прибрати лобіювання власних інтересів з першого плану, і перейти на новий формат конструктивного діалогу", - сказав Рахлінський.
Він зазначив, що поштовхом для подальшої співпраці з "Укрзалізницею" стане саме відповідь представників ринку.
Про готовність "Укрзалізниці" будувати діалог з бізнесом і модернізувати галузь учасників конференції запевнив в.о. голови правління держпідприємства Євген Кравцов. За його словами, пріоритетними напрямами політики компанії 2018 року залишаються структурні реформи, забезпечення відвертості та конкурентоспроможності, а також інвестування в основні активи. "УЗ" планує залучити інвестиції на 18,4 млрд грн на оновлення і модернізацію залізничного парку. Інформацію про використання коштів можна буде подивитися на офіційному державному порталі Є-Data, залучення до якого відбудеться в рамках запровадження політики прозорості та відкритості підприємства. Паралельно з цим, спеціальна робоча група на рівні Кабміну розробляє концепцію реформування корпоративного управління держпідприємства.
"Реформа на "УЗ" необхідна, це зрозуміло всім. Стан поїздів та інфраструктура - все потребує змін. Це, по-перше. По-друге, реформа не існує сама по собі. Будь-які зміни впливатимуть на ринок. Наприклад, збільшення парку вантажних вагонів, безумовно, позитивно вплине на його зерновий сегмент, який нині показує хорошу динаміку", - висловив свою точку зору Рахлінський.
Окрім традиційного звіту про досягнення і плани, Кравцов порушив і проблемні питання. За його словами, "Укрзалізниці" слід розробити чітку структуру роботи за основними напрямами - пасажирський, вантажний, інфраструктурний і тяговий. "Щоб провести будь-які зміни, виділити напрями бізнесу, необхідно розуміти фінансову складову кожного напряму. Наприклад, якщо ми говоримо про те, що пасажирські перевезення повинні субсидіюватися державою, то нам треба розуміти, в якому обсязі. Адже показник збитковості пасажирських перевезень в обсязі 10 млрд грн щороку ми визнаємо досить орієнтовно, з цілого ряду причин, оскільки на даний час немає чіткого розподілу фінансування на інфраструктуру між вантажним і пасажирським рухом", - пояснив в.о. глави "УЗ".
Як зазначили учасники конференції, вперше великий транспортний монополіст країни не нав'язує свою політику ринку, а ініціює її відкрите обговорення. На думку глави Національної ліги транспортного бізнесу, це дає реальному сектору можливість висловити свої пропозиції і залучитися до формування держполітики у сфері залізничних вантажоперевезень.