У ДФС нагадали про нові вимоги до сертифікатів відкритих ключів з 7 листопада
Про це повідомляє прес-служба Державної фіскальної служби України.
"З метою гармонізації законодавства України з Європейським союзом, враховуючи вимоги Регламенту (ЄС) № 910/2014 Європейського Парламенту та Ради від 23 липня 2014 року Про електронну ідентифікацію та довірчі послуги для електронних транзакцій в межах внутрішнього ринку та про скасування Директиви 1999/93/ЄС, Верховною Радою України 05.10.2017 прийнято Закон України № 2155 «Про електронні довірчі послуги», основні положення якого набирають чинності 07.11.2018. Акредитований центр сертифікації ключів ІДД ДФС (АЦСК ІДД ДФС), як кваліфікований надавач електронних довірчих послуг, з 7 листопада 2018 року почне формувати усім своїм клієнтам виключно кваліфіковані сертифікати", - йдеться в повідомленні.
У ДФС уточнили, що посилені сертифікати відкритих ключів, що були сформовані до 7 листопада 2018 року, будуть і надалі обслуговуватись АЦСК ІДД ДФС до закінчення їх строку чинності.
Зазначається, що найближчим часом на інформаційному ресурсі АЦСК ІДД ДФС буде розміщено нові форми реєстраційних карток, які необхідно буде використовувати для отримання електронних довірчих послуг, починаючи з 7 листопада 2018 року.
Також наголошується, що порядок використання сертифікатів відкритих ключів змін не зазнає.
"Варто зазначити, що такі сертифікати, як і раніше, будуть використовуватись користувачами електронних довірчих послуг для подання електронної звітності, організації електронного документообігу, отримання адміністративних послуг в електронному вигляді тощо", - йдеться в повідомленні.
Як повідомлялося, Закон України «Про електронні довірчі послуги» спрямований на реформування національної нормативної бази у сфері електронного цифрового підпису шляхом імплементації законодавства Європейського Союзу, розбудови єдиного простору довіри на основі системи електронних довірчих послуг.
У законі визначені умови визнання в Україні електронних довірчих послуг, які надаються іноземними постачальниками, що забезпечить активний розвиток транскордонного співробітництва та інтеграцію нашої держави у світовий електронний інформаційний простір.
Закон визначає правові та організаційні засади надання електронних довірчих послуг, у тому числі транскордонних, права та обов’язки суб’єктів правових відносин у цій сфері, порядок здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням вимог законодавства у сфері електронних довірчих послуг, а також правові та організаційні засади здійснення електронної ідентифікації.
Таким чином, врегульовуються відносини у сферах надання електронних довірчих послуг та електронної ідентифікації.
Зокрема, запроваджуються такі механізми, як електронна ідентифікація, електронний підпис, електронна печатка, електронна позначка часу, реєстрована електронна доставка, інтероперабельність тощо.
Крім того, закон полегшує транскордонне використання онлайн-послуг, створює умови для безпечної електронної ідентифікації і автентифікації, а також взаємного визнання ключових компонентів транскордонних цифрових послуг, таких як електронна ідентифікація, електронні підписи, електронні документи та послуги, визначає основні принципи державного регулювання у сферах електронних довірчих послуг та електронної ідентифікації.
Документом також запроваджується адміністративна послуга щодо включення юридичних та фізичних осіб - підприємців, які мають намір надавати електронні довірчі послуги (ЕДП), до Довірчого списку, а також встановлюється порядок ведення такого списку. Крім того, визначається процедура незалежної оцінки відповідності для ЕДП, а також можливість використання зазначеними особами у своїй діяльності як національних, так і міжнародних стандартів.
Закон №2155-VIII, ухвалений Верховною Радою 5 жовтня 2017 року, набирає чинності через рік з дня його опублікування, крім статті 10, яка набрала чинності з дня опублікування.