«Велике будівництво» стало одним із факторів зростання економічних показників у 2020 році - експерт

«Велике будівництво» стало одним із факторів зростання економічних показників у 2020 році - експерт

Укрінформ
Будівництво та ремонт доріг, проведені торік за програмою Президента «Велике будівництво», стали одним із факторів зростання ключових економічних показників, тоді як локдауни і падіння зовнішнього попиту тягнули економіку вниз.

Як передає Укрінформ, про це в інтерв'ю «НВ» заявив Юрій Шоломицький, керівник Центру макроекономічного моделювання Київської школи економіки.

За оцінками Київської школи економіки (KSE), у 2020 році частка «Великого будівництва» становила близько 1,5% ВВП України.

«Якщо ми визначаємо кінцеве зростання як суму факторів або подій, які тягнуть ВВП вниз або вгору, то серед факторів зростання було «Велике будівництво». У той час як локдауни і падіння зовнішнього попиту тягнули економіку вниз», - розповів експерт.

Особливості української економіки роблять інвестиції в інфраструктуру одним з найефективніших способів пожвавлення економічної діяльності в Україні, зауважив Шоломицький.

На його думку, цим Україна відрізняється від розвинених країн - там основу економіки складають компанії, які виробляють високотехнологічні дорогі товари з високою цінністю та надають послуги, і передусім на їхню підтримку націлені уряди. Водночас інфраструктура там уже на високому рівні, тому значного позитивного ефекту ремонт доріг не дає.

«Україна належить до країн з низьким доходом, і для нас такі підходи не працюють. Допомагати великим компаніям, як це роблять розвинуті країни, не вийде. Наші компанії не ринкові, зазвичай не мають акціонерного капіталу в продажу, вартість цих компаній невідома», - сказав Шоломицький.

Читайте також: «Велике будівництво» повертає заробітчан із Польщі

Крім цього, збільшення витрат на дороги створює умови для виплати частин державного боргу. Як пояснив експерт, витрати на інфраструктурні роботи збільшують держборг, проте програми, аналогічні «Великому будівництву», створюють довгостроковий позитивний ефект, який полегшить виплату Україною державного боргу і кредитів.

«Існують довгострокові ефекти від будівництва доріг, які дозволяють покращити сполучення в Україні. Це однозначний позитивний вплив на транспортну галузь, мобільність всередині країни, посилення можливостей як важливої ​​ланки в рамках потужних світових транспортних коридорів. Такі позитивні ефекти можуть переважити наслідки обслуговування державного боргу», - вважає експерт.

Як повідомлялось, заступник глави Офісу Президента Кирило Тимошенко заявив, що програма «Велике будівництво» у 2021 році розширюється: крім розбудови доріг та соціальної інфраструктури, планується розвиток регіональних аеропортів, реставрація культурної спадщини та багато інших проєктів.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-