Не лише «євробляхи»: експерт каже, що закон має вирішити проблему вживаних авто для всіх
Таку думку в коментарі Укрінформу висловив старший економіст Центру соціально-економічних досліджень CASE Україна Володимир Дубровський.
"Проблему самих "євробляхерів" він (законопроєкт №4643-д - ред.) може вирішити, однак, з іншого боку, зовсім не вирішується проблема акцизного податку на авто, скасування якого зробило б уживані автівки дешевшими та доступнішими для українців", - сказав Дубровський.
За його словами, прийняття Верховною Радою цього законопроєкту в першому читанні - це своєрідний "хабар" власникам автівок на єврономерах, які вимагають від влади доступного розмитнення та скасування акцизного податку на авто.
"Я сподіваюсь, що другого читання цей законопроєкт не дійде або буде суттєво змінений. Це не має бути рішення тільки для "євробляхерів", треба вирішувати проблему з акцизом. Тому вочевидь мета тих, хто запропонував цей проєкт, - це нейтралізувати "євробляхерів", дати їм, так би мовити, хабаря, аби з їх боку не було тиску щодо скасування акцизу",- зазначив Дубровський.
Він також нагадав, що, згідно з цим документом, вартість розмитнення не залежатиме від ціни авто, і таким чином перевагу отримають ті, хто завезли нові авто преміум класу під виглядом вживаних автівок на єврономерах.
"Це дуже вигідно для тих, хто завозив під євробляхами нові дорогі автівки",- зазначив експерт.
Як повідомляв Укрінформ, Верховна Рада 18 лютого 2021 року ухвалила у першому читанні законопроєкт, яким встановлюється пільгова ставка для розмитнення автомобілів на єврономерах. Законопроєктом №4643-д про внесення змін до Податкового кодексу пропонується встановити, що протягом 180 днів після набуття чинності законом сума акцизного податку визначається платником податку за формулою: Ставка = Ставка базова + Vе + Fе. При цьому Ставка базова - ставка податку в євро за одне авто, виходячи з кількості років, що минула з року його випуску, ця ставка становить від 0 до 150 євро, Vе – ставка податку в євро, що визначається множенням об’єму циліндрів двигуна внутрішнього згоряння (в кубічних сантиметрах) на коефіцієнт, а Fе – ставка податку в євро за один транспортний засіб залежно від виду двигуна і системи запалювання.
Передбачається, що дія закону не поширюється на авто, які не відповідають стандарту «Євро-2», а також на машини, ввезені після 31 грудня 2020 року.
Крім цього, депутати ухвалили 293 голосами у першому читанні законопроєкт №4644-д про внесення змін до Митного кодексу України. Документом пропонується звільнити від штрафних санкцій власників автівок на єврономерах, які були ввезені до кінця 2020 року за умови одноразової сплати 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Верховна Рада в листопаді 2018 року істотно підвищила штрафи за незаконне використання автомобіля з іноземною реєстрацією. Пізніше парламент кілька разів відтерміновував введення нових штрафів.