Українську ГТС треба адаптувати до транспортування біогазу та водню — Макогон

Українську ГТС треба адаптувати до транспортування біогазу та водню — Макогон

Укрінформ
Українську газотранспортну систему треба пристосовувати для транспортування біогазу та водню.

Про це на Закарпатті на українсько-словацькому енергетичному форумі “Інтеграція українських та європейських енергетичних ринків” повідомив генеральний директор ТОВ «Оператор ГТС України» Сергій Макогон, передає кореспондент Укрінформу.

“80% нашого доходу ми як компанія отримуємо від виконання саме функції транзиту газу. Тобто, функціонування української ГТС — це запорука нашої фінансової стабільності. Але зараз увесь світ рухається до часу, коли викопні копалини не будуть використовуватися і усі оператори ГТС шукають майбутнє для своїх компаній за умови відмови від природного газу. Ми теж рухаємося в цьому напрямку, розуміємо, що треба знайти нове використання нашої газотранспортної системи. Насамперед розглядаємо її використання для транспортування інших типів газу метану (це біометан, метан із агропромислових відходів, сміття)”, - повідомив Макогон.

За його словами, це за хімічним складом той же метан, але отриманий не з родовищ природного газу, а з відходів.

Читайте також: Ціна газу на українській біржі побила історичний рекорд

У Німеччині нині є понад 15 тисяч станцій біометану, цей газ зможе заміщати природний в майбутньому, зазначив Макогон.

Він наголосив, що Україна має потенціал для виробітку 7 млдр кубів біогазу. При споживанні в 28 млрд кубів — це становить четверту частину від потреби, тому це потужний напрямок для України.

“Крім того, ми розглядаємо можливий розвиток для транспортування водню українською ГТС — це перспективний напрямок. Європа та Німеччина пов'язують себе із воднем. Для нас як оператора це поки що складна задача, це інший та більш складний технологічний процес. Аби почати транспортувати водень, нам треба змінювати нашу ГТС. В даних умовах це — як перебудувати літак в польоті”, - акцентував Макогон.

В Україні, зазначив він, необхідно законодавчо гармонізувати транспортування водню, повинні бути чіткі регулювання щодо складу газу, тиску тощо, так, як це врегульовано щодо метану.

“Для української ГТС водень — це перспектива 10 років. Але рухатися потрібно починати уже зараз” - наголосив Макогон.

Як повідомляв Укрінформ, на Закарпатті триває українсько-словацький енергетичний форум “Інтеграція українських та європейських енергетичних ринків”, де учасники обговорюють перспективи інтеграції ОЕС України до загальноєвропейської енергосистеми ENTSO-E, ГТС України до європейської мережі операторів газотранспортних систем ENTSOG.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-