З Харківського авіазаводу треба звільнити близько 300 працівників – гендиректор
Про це кореспонденту Укрінформу розповів генеральний директор заводу Олександр Кривоконь.
«Маємо 300 людей, які вже ніколи не працюватимуть. 220 – узагалі знайти не можемо. Тобто їздили додому за наявними адресами, відправляємо листи, бо люди числяться, але не з’являються. Хтось виїхав за кордон, хтось помер. А хтось уже просто фізично не може працювати, бо на час зупинки заводу в 2013 році їм, скажімо, було 60-65, 70, а зараз під 70-75, 80, але люди не хочуть звільнятися, бо їх влаштовує, що йдуть нарахування. І всі попередні керівники не хотіли цим займатися, бо це ж імідж. Було таке, що замовлень нуль, а виводилося по 400-500 працівників. За 4-5 років бездіяльності на 100 млн же збільшилася зарплатна заборгованість», - сказав Кривоконь.
За його словами, подеколи відбуваються неприємні ситуації, коли діти літніх працівників, котрим самостійно вже важко піднятися сходами, влаштовують скандали через пропозицію звільнитися.
«Або ось головний конструктор улаштував на роботу сина, той тут жодного дня реально не працював. Давно виїхав до Санкт-Петербурга. Я прошу не ганьбитися, написати та прислати заяву. Мені кажуть: «Ні». То доведеться звільняти обох», - говорить Кривоконь.
Директор зазначив, що наразі звільняють усіх, хто двічі за викликом не виходить на роботу.
«Я поговорив уже двічі і з відділом кадрів, і з керівниками цехів, бо є ж поважні люди, котрі 30-40, 60 років віддали заводу, мають у книжці (трудовій, - ред.) один запис, то нащо доводити ситуацію до оцього «звільнено за прогули», - говорить Кривоконь.
За словами директора, від часу його приходу (в квітні цього року) з підприємства звільнилися понад 250 людей. Також, за розпорядженням керівника, начальники цехів визначили, які з їхніх працівників дійсно необхідні та реально можуть виконувати роботу.
«До прикладу, технологи. Відділ – 70 осіб, із них 3-5 лише працюють із комп’ютером, розумієте. Вони вже писати технологію не вміють і не будуть, бо час інший, нові матеріали з’явилися, вимоги. Тому з них залишиться максимум 15-20 людей», - говорить Кривоконь.
Наразі на роботу виходить частина працівників - у залежності від виробничого навантаження, це 60, 150, 200, 350 людей.
Як повідомлялося, 12 травня керівник Державного концерну «Укроборонпром» Юрій Гусєв затвердив антикризовий план для Харківського державного авіаційного виробничого підприємства. Зокрема, ним передбачається добудова та передача в лізинг українському перевізнику двох Ан-74, завантаження замовленнями на виготовлення запчастин, обслуговування літаків, списання непотрібного металобрухту, передачу в оренду об’єктів на території підприємства.
Харківське державне авіаційне виробниче підприємство - одне з підприємств авіаційної промисловості України, що спеціалізується на повному циклі робіт із серійного виробництва, доопрацювання та технічного обслуговування в процесі експлуатації вироблених літаків.
У червні 2015 року ХАЗ, уже в стані банкрутства, увійшов у концерн «Укроборонпром». Включений у список підприємств, що наразі не підлягають приватизації. Основна заборгованість – понад 2 млрд грн перед держбюджетом – пов’язана з випуском у 2009 році облігацій на 1,6 млрд грн під державні гарантії.