В Україні діятимуть європейські правила мультимодальних перевезень - рішення Ради
Як повідомляє кореспондент Укрінформу, за ухвалення у другому читанні та в цілому проєкту закону “Про мультимодальні перевезення” (№4258) проголосували 298 народних депутатів.
Закон визначає правові та організаційні засади таких перевезень, а також правовий статус їх учасників.
Так, у правове поле вводиться поняття “мультимодальне перевезення вантажів” – перевезення двома або більше видами транспорту на підставі договору мультимодального перевезення, за єдиним перевізним документом на всьому маршруті.
Також документ визначає поняття “комбіноване перевезення вантажів”, “мультимодальний термінал”, “документ мультимодального перевезення” та ін.
Зокрема, врегульовуються права й обов’язки оператора мультимодального перевезення як суб’єкта господарювання, який укладає договір на перевезення, приймає під свою відповідальність вантаж і забезпечує його перевезення, а також дотримання прав та обов’язків інших учасників перевезень: замовників, фактичних перевізників, власників терміналів.
“Транспортна система України має низький рівень розвитку транспортно-логістичної інфраструктури для забезпечення належного обсягу мультимодальних перевезень, що знижує її конкурентоспроможність і гальмує вихід української продукції на світовий транспортний ринок. Зокрема, не вистачає мультимодальних терміналів, нормативно-правове регулювання мультимодальних перевезень недосконале, а державна підтримка перевезень та розбудови об’єктів транспортно-логістичної інфраструктури − недостатня”, - йдеться в пояснювальній записці до законопроєкту.
Очікується, що ухвалений закон сприятиме збільшенню обсягів перевезень вантажів територією України за участю національних транспортних компаній, а отже, підвищенню конкурентоспроможності країни на світовому ринку транспортних послуг і розвитку мережі транспортних коридорів.
Як повідомлялося, Кабінет Міністрів підтримав законопроєкт про мультимодальні перевезення наприкінці жовтня 2020 року. У першому читанні парламент ухвалив документ 5 березня цього року.
Поміж іншого, проєкт передбачає імплементацію Директиви Ради 92/106/ЄЕС про встановлення спільних правил для окремих видів комбінованих перевезень вантажів між державами-членами (відповідно до Угоди про асоціацію Україна – ЄС).
Політика Євросоюзу у сфері мультимодальних перевезень спрямована насамперед на захист довкілля через переорієнтування значної частини автомобільних перевезень (довгі відтинки маршрутів перевезень) на більш екологічно чисті види транспорту.