Нестача дозволів на вантажні перевезення: Україна з 2018 року втратила €500 мільйонів

Нестача дозволів на вантажні перевезення: Україна з 2018 року втратила €500 мільйонів

Укрінформ
За даними Німецько-Української промислово-торговельної палати, українська економіка починаючи з 2018 року втратила 500 млн євро через нестачу дозволів на міжнародні вантажні автоперевезення. 

Як повідомляє кореспондент Укрінформу, про це заявив заступник міністра інфраструктури Мустафа Найєм під час форуму "Велике будівництво: Дороги та Мости" 24 грудня.

"Починаючи з серпня місяця у нас повністю зупинено експорт до Польщі. Польща – це транзит до 12 країн Європейського Союзу, до яких ми експортуємо свої товари. Це означає, що у нас, наприклад, на сьогоднішній день 34 000 перетинів кордонів не відбулось, тому що польський уряд не надає нам цих дозволів. Наслідки — це близько 500 млн євро втрат (починаючи з 2018 року - авт.)", - сказав Найєм.

Він наголосив, що за останні п'ять років Україна збільшила на 40% товарообіг з країнами ЄС, переорієнтувавши свій експорт на західні ринки. За словами заступника міністра, після цього українські перевізники щороку отримують все менше дозволів від країн-сусідок України. Відтак, на 2022 рік Польща надасть Україні 160 тис. дозволів при потребі у 204,5 тис., Угорщина - 31,75 тис. (потреба - 45 тис.) та Румунія - 18,5 тис. (потреба - 51,6 тис.).

Найєм підкреслив, що водночас Німеччина збільшила квоту дозволів на 15%, а Бельгія – на 30%. Він зазначив, що для вирішення цієї проблеми Україна має використовувати угоду про асоціацією ЄС.

«Вихід один. Ми маємо, як мені здається, переходити до іншої модальності стосунків з Європейським Союзом - вже перестати звітувати про виконання угоди, а почати використовувати її, як нашу можливість відстоювати свої права на європейському ринку. Ми підписували угоду, щоб мати право виходу на ринку на рівні з іншими європейськими країнами», - пояснив Найєм.

Він відмітив, що зі сторони європейських країн є нарікання на стан українських доріг та пунктів пропуску на кордоні. Саме тому, Мінірфраструктури наступного року зосередиться на відновленні доріг до кордону з ЄС та будівництві чи реконструкції пунктів пропуску на ньому.

Як повідомляв Укрінформ, Президент Володимир Зеленський під час виступу на форумі "Велике будівництво: дороги та мости" розповів, що у 2022 в межах програми "Велике будівництво" розпочнеться модернізація міжнародних пунктів пропуску на українських кордонах.

Міністр інфраструктури України Олександр Кубраков під час форуму "Велике будівництво: Дороги та Мости" заявив, що до 2024 року буде збудовано 850 км доріг до державного кордону (уже збудовано 350 км).

Прем'єр-міністр України Денис Шмигаль під час години запитань до уряду у Верховній Раді 17 грудня заявив, що Україна планує позиватися до арбітражного суду через зменшення кількості дозволів на вантажоперевезення із сторони Польщі та відмову у збільшенні їхньої кількості.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-