Вивезення зерна відбуватиметься повільно, якщо росія і далі битиме по портах - Сольський
Про це в інтерв’ю Укрінформу розповів міністр аграрної політики та продовольства України Микола Сольський.
“Фрахтування суден є роботою тих, хто цим займався завжди – зернотрейдерів. Вони до цього питання активно повернулися у той самий день, коли було підписано угоду про відкриття «зернових коридорів». Їм потрібен час на те, щоб поторгуватись, оцінити ризики. Наскільки мені відомо, станом на вчора, перші кораблі на наступний тиждень вже зафрахтували”, - розповів Сольський.
Міністр також повідомив, що вже вдалося домовитися про ставку страхування. Але самому процесу роботи “зернових коридорів” можуть стати на заваді дії з боку росії.
“Очевидно, що спочатку страхуватимуть дорожче, бо багато інших компаній, власників суден, чекають результатів, що ж буде з «першопрохідцями». І, звісно, весь процес сильно залежатиме від дій однієї країни, яка завжди всім заважає. Якщо росія й далі битиме ракетами в порти, все це ускладнюватиме, затримуватиме процес. Вивезення зерна відбуватиметься дуже повільно, і ставки страхування триматимуться високими. Це як мінімум. Максимум – світ залишиться без українського зерна, а ми – без валюти”, - сказав Сольський.
Як повідомляв Укрінформ, Сполучені Штати та решта світу розраховують на те, що росія дотримається своїх домовленостей щодо експорту українського зерна. Президент України Володимир Зеленський сказав про те, що чим більше українського зерна буде на світовому ринку, то стабільнішою буде ситуація у партнерів, а отже – ефективнішою буде спільна протидія державі-терористу росії.
У Стамбулі за результатами чотиристоронньої зустрічі України, Туреччини, ООН та росії 22 липня підписано угоду, в рамках якої здійснюватиметься вивезення зерна та іншого продовольства з портів України.
Після підписання 22 липня Ініціативи щодо експорту зерна та пов'язаних харчових продуктів морським шляхом, ведеться підготовка портів «Одеса», «Чорноморськ» та «Південний» до відновлення роботи. Захід суден у них і вихід здійснюватиметься шляхом формування каравану, що супроводжує судно лідирування.
23 липня ворог атакував Одеський морський торговельний порт крилатими ракетами типу "Калібр". Дві ракети були збиті силами протиповітряної оборони, ще дві влучили в об'єкти інфраструктури порту.