Польський бізнес також зазнає збитків через блокування кордону - Мінагрополітики

Польський бізнес також зазнає збитків через блокування кордону - Мінагрополітики

Укрінформ
Польське бізнес-середовище також зазнає збитків унаслідок ситуації на українсько-польському кордоні, більшість польських перевізників протесту не підтримують.

Про це сказав у інтерв'ю Українському радіо заступник міністра аграрної політики та продовольства України Маркіян Дмитрасевич, передає Укрінформ.

"За інформацією від польського бізнес-середовища, вони також мають збитки від ситуації, яка створена на українсько-польському кордоні. І, як ми знаємо, більшість перевізників цього протесту, по суті, не підтримують", - зазначив заступник міністра.

Також, за його словами, на сьогодні Україна не може імпортувати зерно у Польщу, воно йде транзитом. "Тому певною мірою викликає здивування підключення до цих протестів аграріїв, оскільки якихось об'єктивних причин ми для цього не бачимо", - зауважив посадовець.

Коментуючи лист від міністра інфраструктури Польщі Анджея Адамчика із закликом виконати вимоги польських протестувальників, Дмитрасевич уточнив, що йдеться про пропуск порожніх вантажних транспортних засобів з України до Польщі. "Я думаю, що тут є поле для розумного компромісу з обох сторін. В тому числі, щоб задовольнити якимось чином протестувальників і вичерпати нарешті цю ситуацію", - сказав він.

За його словами, стосовно вимоги випуску порожніх транспортних засобів український уряд "уже заявив, що готовий на організацію роботи таким чином, щоб це полегшило життя не тільки польським перевізникам, а й українським, щоб вони могли з порожніми транспортними засобами залишати територію України і далі обслуговувати свої замовлення".

При цьому посадовець зауважив, що проблема дозволів досить давня, і на початку повномасштабного вторгнення Росії були підписані відповідні угоди між Україною і Європейським Союзом. "І саме тому всі переговори на найвищому рівні ведуться не лише з польською стороною, а й з Єврокомісією. Треба розуміти, що питання "транспортного безвізу" для України зараз життєво важливе. І тому, наприклад, мене радує, що в листі пана Адамчика це питання не згадується", - сказав Дмитрасевич.

Водночас він наголосив, що проблема на кордоні ще більше загострюється у зв'язку із погіршенням погодних умов. "Тому тут нам треба все-таки дати простір для наших переговірників і те, про що Президент Зеленський говорив, – дати час для вирішення цієї ситуації. Оскільки переговори ведуться щодня. Вони проходять сьогодні й проходитимуть завтра. По суті, щогодини шукаються точки дотику", - заявив він.

Щодо того, коли може вирішитися ситуація, Дмитрасевич зауважив: "Дамо переговірникам найближчі декілька тижнів для позитивного результату".

За словами заступника міністра, залежно від пункту пропуску на кордоні застрягло від 500 до 2000 вантажівок.

Читайте також: Пропускний пункт «Угринів - Долгобичув» на кордоні з Польщею відновив роботу

Як повідомляв Укрінформ, польські перевізники розпочали безстроковий протест 6 листопада. Серед основних вимог до уряду України – повернення практики дозволів для українських перевізників, скасованої угодою з Європейським Союзом до 30 червня 2024 року. Протестувальники хочуть, щоб угода була розірвана, а дозвільний режим перетину кордону відновили з 1 січня.

Страйк призвів до повної зупинки руху на трьох прикордонних пунктах пропуску між Польщею і Україною: «Дорогуськ - Ягодин», «Корчова - Краківець», «Гребенне - Рава-Руська». На кордоні утворилися черги з українських вантажівок по кількадесят кілометрів, час очікування сягає до 10-ти днів.

23 листопада польські аграрії долучилися до протесту місцевих перевізників і, висуваючи свої вимоги, розпочали блокаду руху вантажного транспорту на пункті пропуску «Медика – Шегині» поблизу Перемишля.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-