Залізниця може перевозити через кордон до 100 фур в обох напрямках - експерт
Про це сказав Українському радіо віцепрезидент Асоціації міжнародних автомобільних перевізників України Володимир Балін, передає Укрінформ.
"Теоретично сьогодні ми маємо вже 23 вагони, які можуть везти фури туди і назад. Дійсно, Укрзалізниця це зробила. Але ініціатива виходила від перевізників Асоціації міжнародних автомобільних перевізників України в Києві. ...Де факто, ми маємо сьогодні реальну альтернативу. Так, вона коштує певних грошей, не така швидка. Але якщо страйк триватиме і потяг ходитиме, як нам обіцяли, доба туди, доба назад, плюс більша кількість вагонів, то до 100 транспортних засобів в обох напрямках може рухатись", - сказав Балін.
Віцепрезидент АсМАП розповів, що митники і прикордонники з обох країн проводять перевірку потягів у залізничних пунктах пропуску.
"Більше того, коли потяг заїхав на територію Польщі, його загнали в спеціальний бокс і там був поглиблений контроль усіх без винятку машин. Тобто, технічно все те ж саме, тільки машина не з'їжджає, а стоїть на платформі", - зазначив він.
За словами Баліна, польські митники відмовилися робити деякі операції в боксі, оскільки це незручно. Наприклад, ідеться про перевірку кількості пального в баках (допускається не більше 600 літрів). "Вони це вже перевіряли у Славкуві, де вивантажувалися машини з платформ. В ідеалі, коли система буде працювати, то вони будуть робити тільки на завантаженні і на вивантаженні. І це значно пришвидшить процес переміщення вантажівок", - констатував віцепрезидент АсМАП.
Щодо кількост фур, яку одночасно може перевозити такий потяг, він сказав: "Це залежить від того, яке залізничне полотно і скільки там іде звичайних вагонів, і скільки таких платформ. Сьогодні в Україні своїх 23 вагони таких. Україна може їх будувати, але це час. Тому ми розраховуємо, що якщо не буде припинений страйк, то підрозділи Укрзалізниці візьмуть в оренду ці спеціальні платформи. Будемо на них їздити. Коли необхідна альтернатива легально і швидко об'їхати чергу, це варіант".
Як повідомляв Укрінформ, 6 листопада польські перевізники розпочали блокування руху вантажівок біля трьох найбільших пунктів пропуску на кордоні з Україною: "Корчова – Краківець", "Гребенне - Рава-Руська", "Дорогуськ – Ягодин". Серед основних вимог – повернення практики дозволів для українських перевізників, скасованої угодою з Європейським Союзом до 30 червня 2024 року.
23 листопада польські аграрії долучилися до протесту і розпочали блокування руху вантажного транспорту на пункті пропуску "Медика – Шегині" поблизу Перемишля.
10 грудня у Польщу залізницею прибула партія вантажівок з України.
11 грудня акція протесту польських перевізників перед пунктом пропуску «Дорогуськ – Ягодин» завершилася. За інформацією ДПСУ, оформлення та пропуск через кордон вантажівок в обох напрямках здійснюється у звичайному режимі.