Зарано говорити про відкриття будь-якого аеропорту в Україні - авіаексперт
Як передає Укрінформ, про перспективу відкриття котрогось з аеропортів України для цивільних польотів у контексті повідомлення про технічний перегон літака Boeing 777-300, який цього тижня вилетів із "Борисполя" без пасажирів та вантажу, попри закритий повітряний простір, розповів Українському Радіо Богдан Долінце, авіаційний експерт, член Громадської ради при Державіаслужбі.
"Якщо ми говоримо про "Бориспіль", то це як мінімум четвертий випадок. А загалом були відповідні рейси і з інших аеропортів України. З технічного погляду, це доволі складна спецоперація, тому що вона вимагає дуже глибокої координації відповідних аеропортових структур, а також структур управління повітряним рухом та сил безпеки й оборони, які відповідають за повітряний простір", - сказав він щодо перегону літака Boeing 777-300.
Якщо говорити про відновлення регулярного авіаційного сполучення, то, за словами експерта, необхідна наявність чотирьох ключових компонентів.
Перша складова ― це належний рівень безпеки польотів та безпеки повітряного простору. Має бути дозвіл та погодження з боку ППО, що вони можуть гарантувати безпеку для суден у повітряному просторі, а також захист аеродромної інфраструктури від ворожих ударів.
Друга складова ― готовність інфраструктури. Якщо відновлювати той чи інший аеропорт, у ньому має бути в належному стані та повній функціональності відповідна інфраструктура для виконання регулярних рейсів.
Третя складова ― обов’язкове авіаційне страхування. Тобто необхідно мати міжнародні страхові компанії, які будуть готові виконувати страхування таких перевезень відповідно до міжнародного законодавства.
Четверта складова ― це наявність авіаперевізників, які будуть готові, враховуючи існуючі ризики, виконувати такі польоти.
Богдан Долінце зазначив, що в разі відновлення польотів на першому етапі йтиметься про вантажні перевезення, і лише на другому етапі, можливо, з’являться пасажирські перевезення.
Він також наголосив, що основою авіаційної галузі є людський капітал, адже підготовка персоналу ― дорогий і тривалий процес: "Йдеться не лише про пілотів, а й про досить широкий перелік спеціальностей. Це і диспетчери, і техніки з обслуговування авіаційних суден, які готуються роками і потім допускаються до роботи. З кінця минулого року були внесені зміни в авіаційне законодавство, які дозволили авіаційному персоналу працювати за кордоном за відповідними міжнародними контрактами з авіаперевізниками, для того, щоб зберегти свою кваліфікацію і мати дохід для утримання своїх родин".
Щодо літаків, то частина суден залучалася під час літнього сезону в Європі до перевезення туристів, вантажні компанії продовжили працювати по всьому світу, як і раніше, а частина літаків були законтрактовані для виконання завдань в інтересах безпеки та оборони України. "Деякі великі українські перевізники, на жаль, розглядають можливість повної перереєстрації у Євросоюзі, щоб було менше обмежень з боку європейського законодавства" - додав експерт.
За його словами, на сьогодні є певна кількість систем ППО, здатних захищати простір від безпілотників та крилатих ракет, водночас все ще залишається відкритим питання наявності достатніх сил для захисту від балістичних та аеробалістичних ракет. Тому на сьогодні питання відкриття будь-якого аеропорту ще не стоїть.