Польські перевізники можуть відновити протести на кордоні з 1 березня - ЗМІ
Про це повідомляє Rmf24, зазначаючи, що польські перевізники не задоволені діями уряду щодо виконання їхніх вимог, передає Укрінформ.
Як зазначає видання, перевізники з Люблінського і Підкарпатського воєводств Польщі хочуть знову блокувати пункти пропуску “Гребенне”, “Дорогуськ”, “Корчова”, і не виключено також, що й “Медику”.
Як зазначив у коментарі виданню голова об’єднання “Транспорт і логістика Польща” Мацей Вронський, перевізники чекали на проєкт закону, який мав би зробити жорсткішою перевірку українських перевізників у Польщі, але цього не було зроблено. Водночас він визнав, що польські перевізники і надалі протестують на кордоні (разом з фермерами – ред.), але роблять це неофіційно.
Видання стверджує, що сигнали від фермерів і перевізників свідчать про те, що “якщо до четверга в цьому питанні нічого не відбудеться, то масштаб і кількість протестів на кордоні з Україною можуть тільки зрости”.
Зауважується, що за понад 10 тижнів протестів втрати польських перевізників могли сягнути кількасот мільйонів євро, адже вартість річного ринку перевезень із Польщі в Україну сягає близько 10 млрд євро.
Польські перевізники з 6 листопада 2023 року почали блокувати дороги до пунктів пропуску на польсько-українському кордоні. Згодом, 16 січня ц.р., міністерство інфраструктури Польщі підписало угоду з організаторами блокади, за результатами якої протестувальники призупиняють до 1 березня свій протест, а до цього часу уряд РП зобов’язується вирішити їхні проблеми.
Серед основних вимог – повернення практики дозволів для українських перевізників, скасованої угодою з Євросоюзом до 30 червня 2024 року.
Як повідомляв Укрінформ, з 9 лютого 2024 року на території Польщі біля кордону з Україною тривають акції протесту фермерів на дорогах, які ведуть до пунктів пропуску. Головними вимогами протестувальників є заборона імпорту української агропродукції і відмова Польщі від Європейського зеленого курсу. За цей час сталося п'ять випадків висипання українських агрокультур з вантажних вагонів на колії чи з вантажівок на дорогах.
Фото: Wojtek Jargiło /PAP