Вимоги стосовно локалізації закупівель варто розширити на сектор оборони - депутат
На цьому в коментарі кореспонденту Укрінформу наголосив народний депутат, заступник голови Комітету з питань економічного розвитку Дмитро Кисилевський, автор закону №1977-IX про локалізацію.
«Сьогодні дія цього закону розповсюджується на дуже невелику категорію товарів машинобудування, і то навіть не на всі, а лише на кілька напрямів – на закупівлю комунальної техніки, залізничного транспорту, міського транспорту, товарів енергетичного машинобудування. А чому б не розширити вимогу щодо обов’язкової частки місцевої складової в держзакупівлях на продукцію легкої промисловості, будівельні матеріали чи, наприклад, ліфти? В Україні достатньо виробників, які між собою конкурують і які заслуговують на те, щоб держава надавала пріоритет їм, а не аналогічній продукції, скажімо, з Китаю», - сказав Кисилевський.
Він зауважив, що під час форуму «Зроблено в Україні» від Президента Володимира Зеленського та першого віцепрем’єр-міністра - міністра економіки Юлії Свириденко прозвучали пропозиції розширити дію закону про локалізацію на більш широкі категорії товарів, зокрема, на держзакупівлі у секторі національної безпеки та оборони.
«В оборонних закупівлях значну частку становлять цивільні товари, ті ж самі автобуси чи форма як складова легкої промисловості. Я переконаний, що можна і варто вимогу щодо локалізації розширити на оборонні тендери саме на цивільні товари за аналогією із звичайними публічними закупівлями. І там, де доцільно і можливо, подумати про те, щоб локалізувати виробництво боєприпасів», - сказав депутат.
Він підкреслив, що оскільки таке завдання було поставлено Президентом уряду, варто незабаром чекати на конкретні пропозиції.
Як повідомлялося, із січня 2024 року мінімальний рівень локалізації у публічних закупівлях продукції машинобудування в Україні підвищився з 15 до 20%.
Фото: ВР