Інфраструктура летовищ готова до відкриття авіапростору, необхідне підтвердження ППО - експерт

Інфраструктура летовищ готова до відкриття авіапростору, необхідне підтвердження ППО - експерт

Укрінформ
Інфраструктура українських летовищ технічно готова до відкриття авіапростору, але для відкриття необхідне підтвердження українських військових, що вони зможуть забезпечити безпеку в межах окремо взятого аеропорту і вздовж відповідних повітряних маршрутів.

Як передає Укрінформ, про це сказав член Громадської ради при Державіаслужбі Богдан Долінце в ефірі Українського радіо.

"Якщо говорити про можливість відкриття аеропорту, то це в першу чергу відкриття повітряного руху. Тут питання достатньо комплексне. З одного боку, є питання, безпосередньо пов'язані з безпекою польотів і загрозами військових дій. А з іншого – низка технічних питань. І якщо почати з технічних питань, то, в принципі, заходи і підготовчі роботи, необхідні для відкриття повітряного простору, велися ще з минулого року. Тобто, аеропорти зберігають сертифікати персоналу, який необхідний, щоб виконувати ті чи інші завдання. Аеропорти зберігають або переукладають договори з авіаперевізниками для того, щоб в будь-який момент можна було достатньо швидко відновити авіаперевезення. І якщо говорити про третю технічну складову, то це інфраструктура. Переважна більшість аеропортів, які можуть приймати повітряні судна, заявляли, що їхня інфраструктура, в принципі, для цього готова... Друга дуже важлива складова – безпекова. І вона, насправді, сьогодні є головною і основною, яка може впливати на відкриття того чи іншого аеропорту", - сказав експерт.

За його словами, щоб говорити про якийсь аеропорт, необхідно провести безпековий аудит і за його результатами оцінити ризики, які є для кожного з типів аеропортів.

"Плюс необхідно отримати підтвердження від військових, що вони зможуть забезпечити безпеку повітряного простору в заданому секторі, в межах окремо взятого аеропорту і вздовж повітряних маршрутів, по яких переміщатимуться повітряні судна. На жаль, наскільки я пам'ятаю, позиція військових, озвучена торік, полягала в тому, що до завершення бойових дій вони не бачать можливості для відкриття повітряного простору. Можливо, за цей час щось змінилося в частині посилення української ППО, або послаблення якихось російських видів озброєння, які можуть завдавати ударів. Тому може бути перегляд цієї можливості", - підкреслив Долінце.

Водночас він зазначив, що послаблення саме повітряної компоненти ворога прямо впливає на можливість відкриття аеропортів.

"Хоча б тому, що так званих російських літаків дальнього радіолокаційного огляду, ці А-50, вже кілька одиниць знищено. Вони використовуються в тому числі для розвідки повітряного простору України і завдання ударів як по наземних цілях, так і по повітряних. Якщо говорити про запуск ракет повітря-повітря з військового російського літака по цивільному українському, то дальність там, як правило, до 300 кілометрів. Але якщо використовується разом з літаком ДРЛВ А-50, то ця дальність може бути збільшена, що може становити небезпеку для цивільного руху. Це з точки зору літака в повітрі. Але є друга важлива складова – це літаки і безпосередньо пасажири в терміналах на землі. Тут важливо розуміти, що крім технічних і безпекових факторів, в аеропортах ще мають бути діючі процедури, яким чином діяти під час повітряної тривоги", - додав він.

Щодо технічного стану літаків експерт зазначив, що вони фактично стали заручниками ситуації й вже 2 роки заблоковані на українських летовищах.

"Для того, щоб зберегти технічний стан цих літаків мають проходити постійні процедури підтримки, оновлення, ремонту, проведення різних технічних видів обслуговування... Тому, фактично, може трапитися ситуація, коли навіть після відкриття повітряного простору ті чи інші літаки фізично не зможуть покинути аеропорт. Тому що не буде організації, яка може провести необхідні регламентні роботи, щоб літак безпечно піднявся в повітря. Наскільки мені відомо, деякі авіаперевізники демонтували двигуни з літаків, бо двигун – це достатньо дорога одиниця, і наземним транспортом вивезли з України для того, щоб або проводити технічні роботи, або використовувати їх на інших літаках", - розповів він.

На його переконання, частина пасажирів, швидше за все, літати боятиметься. "Вони будуть уникати повітряного транспорту. Тому виникне питання, що пасажиропотоки зменшились, а ризики залишаються достатньо високі. Це впливає на вартість авіаційного страхування, тобто квитки точно будуть суттєво дорожчими, ніж ми до них звикли. Тому, чи буде достатньо тієї кількості пасажирів, які готові в таких умовах літати з тією вартість квитків, які будуть – це досить складне питання", - підкреслив авіаексперт.

Читайте також: В ОП заявили, що Україна активно працює над відновленням авіасполучення

Він наголосив, що рішення про відкриття повітряного простору виконується тією країною, яка за цей повітряний простір відповідає. Разом з тим, навіть якщо Україна в односторонньому порядку відкриє свій повітряний простір, то це абсолютно не означає, що наступного дня хтось може полетіти до України.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-