Кандидати у президенти витратили на кампанію понад 1,2 мільярда — КВУ
Про це повідомляє Комітет виборців України.
“44 кандидати на пост Президента України офіційно витратили 1 млрд 273 млн грн. Дані відповідно до проміжних фінансових звітів кандидатів про використання коштів виборчого фонду, оприлюднених на сайті ЦВК 25 березня”, - ідеться в повідомленні.
Зазначається, що інформація в проміжних звітах охоплює період з моменту відкриття виборчих фондів до 18 березня 2019 року. Остаточні фінансові звіти кандидати подадуть після виборів.
Як зауважують у КВУ, більшість коштів кандидати витратили на використання ЗМІ. На це було спрямовано 853 млн грн.
“У відсотковому відношенні найбільше коштів на рекламу в ЗМІ витратили Юрій Кармазін (100% всіх коштів витрачено на рекламу), Валентин Наливайченко (89%), Дмитро Добродомов (88%), Олександр Вілкул (87%), Юрій Бойко (85%) та Сергій Тарута (83%)”, - інформують в КВУ.
Повідомляється, що в абсолютному відношенні найбільше на рекламу витратили Петро Порошенко (251 млн грн), Юлія Тимошенко (118 млн), Олександр Вілкул (97 млн), Сергій Тарута (80 млн), Володимир Зеленський (64 млн), Олег Ляшко (59 млн), Анатолій Гриценко (52 млн). Юрій Бойко витратив на рекламу 39 млн грн, Олександр Шевченко – 34 млн, Руслан Кошулинський – 11 млн, Євгеній Мураєв – 11 млн, Андрій Садовий – 10 млн.
У Комітеті виборців повідомляють, що семеро кандидатів на пост Президента поки що офіційно не здійснювали жодних витрат під час кампанії. Це Олександр Ващенко, Микола Габер, Дмитро Гнап (зняв кандидатуру), Олександр Данилюк, Роман Насіров, Руслан Ригованов та Олександр Соловйов.
Як зазначає голова КВУ Олексій Кошель, неофіційні витрати кандидатів є ще більшими.
“Закон не встановлює обмежень щодо розміру виборчих фондів кандидатів, тому політики можуть витрачати будь-які суми. В результаті всі разом кандидати лише офіційно витратили 1,2 млрд грн. Однак неофіційні витрати є ще більшими. Зокрема, традиційно в звітах не відображено витрати кандидатів на зарплати для агітаторів, членів комісій та спостерігачів. Щодо значних витрат на рекламу, то це свідчить про низьку якість кампанії”, - сказав Кошель.
Він зауважує, що на рекламу було витрачено кожну другу гривню з виборчих фондів кандидатів, що є надмірною сумою. Як підкреслює голова Комітету виборців, законодавство деяких держав Європи (наприклад, Польщі) забороняє кандидатам витрачати на рекламу більше певного відсотка коштів або ж платна політична реклама взагалі є забороненою.