Партії вже витратили на виборчу кампанію понад 500 мільйонів
Про це повідомляє рух "Чесно", посилаючись на дані Центральної виборчої комісії .
"Загалом станом на 10 липня політичні партії зібрали на виборчу кампанію понад 568 мільйонів гривень... Сукупні витрати партій згідно із проміжними фінансовими звітами становлять 506 мільйонів гривень", - йдеться в повідомленні.
Водночас зазначається, що ця сума зросте, оскільки звіти кількох партій ще не оприлюднені.
Тим часом лідером за розміром виборчого фонду є Радикальна партія Олега Ляшка - 98,2 млн грн. Партія "Слуга народу" зібрала 97,5 млн грн, "Голос" - 78 млн грн, "Українська стратегія Гройсмана" - 72,2 млн грн, "Опозиційний блок" - 69 млн грн, "Європейська солідарність" - 47,3 млн грн, "Батьківщина" - 35,4 млн грн, "Громадянська позиція" - 21 млн грн, "Сила і честь" - 19 млн млн, "Самопоміч" - 15,5 млн грн.
"В абсолютній більшості випадків виборчі фонди наповнювалися за рахунок коштів партії. Тобто, у фінансових звітах вказано, що на рахунок виборчого фонду кошти надходили з поточного рахунку партії. Це означає, що реальне походження коштів на виборчу кампанію ми дізнаємося частково у серпні (коли партії подадуть до НАЗК звіти за другий квартал 2019 року) та у листопаді (коли партії подадуть звіти за третій квартал, які включатимуть внески за липень)", - зазначає рух "Чесно".
Водночас за обсягами витрат "Слуга народу" випередила Радикальну партію. Зокрема, "Слуга народу" витратила на виборчу кампанію 96,9 млн грн, Радикальна партія Олега Ляшка - 73 млн грн, "Голос"- 71,6 млн грн, "Українська стратегія Гройсмана" - 61,2 млн грн, "Опоблок" - 55 млн грн, "Європейська солідарність" - 47,2 млн грн, "Батьківщина" - 35 млн грн, "Громадянська позиція" - 21 млн грн, "Сила і честь" - 18,4 млн грн, Об'єднання "Самопоміч" - 15,2 млн грн.
Традиційно партії найбільше витрачають на рекламу у ЗМІ, насамперед на телебачення. На це витратили 411,5 мільйонів гривень, або 81% від загального обсягу витрат партій.
У "Чесно" також зазначили, що проміжний фінансовий звіт подала і "Опозиційна платформа - За життя", однак відкрити їхній звіт з технічних причин поки що неможливо.
Кінцевий термін подачі фінансових звітів — понеділок, 15 липня. Ці звіти повинні містити дані про надходження та витрати з рахунків виборчих фондів з моменту їх відкриття і до 10 липня включно. Повні фінансові звіти за весь період виборчої кампанії партії повинні подати в термін до 10 днів після виборів.