Росія знищує пам’ять про минулий геноцид українців, щоб легше здійснювати новий: дайджест пропаганди за 11 листопада 2024
- Яка доля чекає на курські села
- Псевдоісторична «гойда» Охлобистіна вартістю в мільйони
- Росія маркує окуповану територію в Україні
- Італійський бек-вокаліст російської пропаганди
Яка доля чекає на курські села
МО Росії у своєму зведенні про «ситуацію в Курській області» повідомило про свої чергові «успіхи», підсумувавши їх так: «За час бойових дій на Курському напрямку противник втратив тисячі бойовиків і значну кількість техніки».
НАСПРАВДІ, це брехня, яку не можуть приховати навіть «воєнкори». «Тримільйонний» блогер Подоляка визнає: «Ті наші частини, які були висаджені з броні в кількох місцях, зайняли кругову оборону і до них поки що ніхто пробитися не може. Всі нібито нами звільнені села зараз перебувають під майже повним контролем українців».
«Наші оточені десантники дещо сковують логістичні маршрути ЗСУ в районі боїв, але загалом українці загрозу від нашого прориву локалізували… За підсумком маємо тактичні успіхи, які навіть в оперативно-тактичні дотиснути ми не змогли», – констатує Подоляка. У інших Z-блогерів оцінка ситуації ще більш песимістична.
Оптимізму місцевим мешканцям не додає і воєнний оглядач улюбленої газети Путіна «Комсомольская правда» Баранець, який ще у вересні закликав бомбити курські села: «Підженіть три п’ятитонних ФАБ, чого я мучитимуся з цим селом, скинув і пішов далі».
З огляду на все, цілком можливо, що так і станеться. І тоді сума «понад 700 млрд рублів, які потрібні на витрати з відновлення постраждалих територій Курської області» (про що заявив 11 листопада місцевий губернатор Смірнов) збільшиться ще більше. Хоча, скоріш за все, за усталеною російською традицією, все йде до майбутнього дерибану.
Псевдоісторична «гойда» Охлобистіна вартістю в мільйони
Вже згадана «Комсомольская правда» презентувала онлайн-проєкт «Лінія надриву», який описує історію «українського націоналізму». Оповідачем у фільмі виступив головний «гойда» російської пропаганди Охлобистін.
Проєкт, як пише видання, охопив три століття з середини 17 століття і завершується 20-м, коли «український націоналізм, що підігрівається спецслужбами кількох сусідніх держав і спрямований проти єдності руського міра та канонічного православ’я, розквітнув пишним цвітом, катуючи і вбиваючи всіх, хто не згоден з «великою українською ідеєю самостійності».
«Після амністії 1953 року в Українську РСР, часто не відбувши повного терміну покарання, повернулися особи, раніше засуджені за бандитизм, націоналістичну та антирадянську діяльність, до жовтня 1957 року їх було понад 100 тисяч, на початку 80-х років в одній тільки Львівській області мешкало більш як 20 тисяч колишніх бандерівців», – переконує Охлобистін.
НАСПРАВДІ, ця двогодинна брехня є черговим яскравим прикладом російського «патріотичного розпилу» коштів. На сайті проєкту зазначено, що разом з «Комсомольською правдою» над ним працювали центр «Ноосфера», який за підтримки Президентського фонду культурних ініціатив отримав на цей «надрив» 28 млн рублів. З державного бюджету. І подібних «ініціатив» багато. Згадаємо лише дві з них:
У квітні відомому пропагандистському символу, «шоколадному хлопчику Альоші» фонд Путіна виділив 3,5 млн рублів на льодове шоу про нього. У виставі «Альошка», відповідно до заявки переможців конкурсу, «мають брати участь члени сімей учасників війни з Україною зі Ставропольського краю, Ростовської області, «ЛНР» та «ДНР».
У жовтні минулого року на інше льодове шоу «Лускунчик Z» дали 38 млн рублів. Балет Чайковського та казку Гофмана у заявці також прив’язали до війни з Україною, провівши паралель між Лускунчиком і «сучасними героями, що віддають свої сили, а іноді й життя, за добро і світ, за світле майбутнє нашої великої країни». Саме ж шоу, за задумом Кремля, має посприяти «інтеграції нових територій, створенню єдиного культурного простору».
До речі, Охлобистін опосередковано долучився ще й до іншого «патріотичного розпилу». Його годинник з написом «Я – рашист» поповнив експозицію у Центральному державному музеї сучасної історії РФ, яка, згідно з тендером, коштуватиме 90 млн рублів. І лежатиме цей годинник поруч із трусами та шкарпетками інших «творців єдиного культурного простору» в сотнях подібних музеїв по всій Росії.
Росія маркує «свою» територію в Україні
До речі, сам Охлобистін якось заявив: «З українською мовою треба розібратися. Вона не потрібна, створена штучно і лише допомагає самоідентифікації новоствореної нації, яка завжди становитиме для нас небезпеку. Єдиний спосіб її позбутися – нейтралізувати всю державність України. Ось прямо все зачистити! І навіть назву я б змінив. Малоросія і є Малоросія. Україна – це окраїна. Навіть не наша – це поляки так її назвали».
НАСПРАВДІ, Річард Курін, посол з особливих доручень Смітсонівського інституту зазначає, що ще за місяць перед широкомасштабним вторгненням у лютому 2022 року науковці, які вивчали російську культурну політику на окупованих територіях, помітили, що в Криму та на Донбасі Росія шаленими темпами замінювала українські пам’ятники своїми, тобто «маркувала цю територію як свою».
Марк Грін, президент Вілсонівського центру, розповів, що за час війни окупанти знищили чи пошкодили близько 2000 культурних об’єктів, а десятки тисяч були викрадені з України (15 тисяч – лише з Херсона за період окупації).
«Путін прагне стерти українську культурну спадщину та самобутність України. Шкода, завдана багатьом культурним артефактам, пам’яткам і традиціям України, не є випадковою. Це основна мета його кампанії зі знищення України як частина значно ширших зусиль із відновлення Російської імперії», – зазначив Грін.
З особливою ненавистю російська окупаційна влада знищує пам’ятники жертвам Голодомору, зауважила британська дослідниця Джейд Макглінн. Згідно з її даними, на окупованих територіях Запорізької та Херсонської області 14 меморіалів жертвам Голодомору «були розібрані як частина російської спроби переписати історію та викорінити пам’ять про минулий геноцид для того, щоб легше було здійснювати нинішній».
Італійський бек-вокаліст російської пропаганди
І наостанок про колись відомого італійського співака Альбано Каррізі (відомого як Аль Бано). Z-ресурси 11 листопада розтиражували його «авторитетну думку» про те, що «Донбас завжди був російським. А Україна – це спадщина Москви, подарунок».
НАСПРАВДІ, ще у 2019 році в Україні Аль Бано внесли до списку тих, хто загрожує її безпеці. Саме з того часу він не приховував захоплення президентом РФ, а також висловлював підтримку окупації українського Криму.
В одному з інтерв’ю співак порівняв Крим з регіоном Істрія, який зараз перебуває у складі Хорватії. На зауваження журналіста, що Італія при цьому не направляє солдатів, щоб «захистити італійців» у Хорватії, Аль Бано відповів, що не бачить нічого поганого в тому, що якийсь народ хоче відокремитися від держави – і послався на результати «референдуму» в Криму.
У тому ж інтерв’ю Аль Бано назвав Путіна «просвітленим», який не атакує нікого, а тільки захищається. За його словами, Майдан в Україні був частиною «дестабілізації», яку американці влаштували у світі після теракту 11 вересня 2001 року.
Проте захоплення Путіним в Аль Бано почалось набагато раніше. В інтерв’ю Corriere della Sera Аль Бано розповів, що познайомився з Путіним 1987 року, коли давав концерт у тодішньому Ленінграді. Путін у той час був полковником КДБ. Наступного разу Аль Бано зустрівся з ним – уже як з президентом РФ – у 2005 році, а у 2009-му навіть заспівав на дні народження господаря Кремля. Отже, це не просто балачки 81-річного дідугана: Аль Бано вже давно і надійно «законтрактований» Росією.
Втім, заспівати свій знаменитий хіт «Felicita» десь на Донбасі Аль Бано не поспішає. Набагато комфортніше підспівувати російській пропаганді з Італії, аніж на власні очі побачити «звільнені» росіянами Маріуполь, Бахмут або Попасну.
Матеріал підготовлено Головною редакцією «Центр стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки» для сайту Укрінформу