ПЕРША КИЇВСЬКА МІЖНАРОДНА БІЄНАЛЕ СУЧАСНОГО МИСТЕЦТВА ARSENALE 2012

ПЕРША КИЇВСЬКА МІЖНАРОДНА БІЄНАЛЕ СУЧАСНОГО МИСТЕЦТВА ARSENALE 2012

Укрінформ
Лю Жанхуа: «Крихкість порцелянових об'єктів - відображення думок людей про те, що всі вони коли-небудь зламаються» Жанхуа - один з найвідоміших сучасних художників

Лю Жанхуа: «Крихкість порцелянових об'єктів - відображення думок людей про те, що всі вони коли-небудь зламаються»

Жанхуа - один з найвідоміших сучасних художників. Він працює в жанрі скульптури й інсталяції з використанням порцеляни як основного матеріалу. Художник виріс у провінції Джиангсі, регіоні, що лідирував у сфері виробництва кераміки в період правління династії Юань, Мінь і Цинь і славився виробництвом товарів «Джи'ан” або вишуканих китайських витворів з білої кераміки. З раннього віку Лю працював разом зі своїм дядьком Лю Юанчангом у місті Дзингдежен - майстром китайського народного мистецтва і ремесел, а потім 14 років працював на головній фабриці міста з виробництва кераміки. Після Культурної революції, у 1976 році, Лю закінчив класичний курс навчання по роботі з керамікою і почав знайомитись з західним мистецтвом. У 1989 році художник розпочав свою художню експериментальну практику в сучасному контексті.

Керамічні, порцелянові і пластикові роботи Лю - відгук на економічні і соціальні зміни, що відбулись останнім часом у Китаї. У серії "Regular/Fragile" («Звичайне/Крихке»), вперше представленій у китайському павільйоні Венеційської бієнале у 2003 році, Лю створив порцелянові «репродукції» предметів повсякденного вжитку - жіночі туфлі, шапки, іграшки, пляшки, молотки. Як відзначає куратор ARSENALE 2012 Девід Елліотт, «Привласнивши «готові об'єкти” (“ready mades») Дюшана, Лю свідомо «удосконалив» предмети, що відображають західну швидкоплинність життя. Він зробив їх в техніці, що відповідає давній китайській традиції, і тим самим підняв їхній статус до чогось красивішого, більш ніжного, вартого більшої турботи і поваги».

Інсталяція «Хлам 2», 2011, представлена на ARSENALE 2012, схожа на гібрид між смітником і територією стихійного лиха - деякі з порцелянових точних копій предметів повсякденного вжитку залишились цілими, інші були зібрані в купи і розбиті вдрузки, неначебто сила природи залишила їх там.

Ми поцікавились у Лю Жанхуа його власним коментарем до представленої на ARSENALE 2012 інсталяції.

- Серія ваших робіт називається "Regular/Fragile". Однак багато представлених у ній об'єктів першопочатково є частиною нашого повсякденного життя і служать людям протягом багатьох років. Що ви маєте на увазі, коли називаєте їх крихкими?

- Крихкість об'єктів може бути відображенням думок людей про те, що всі вони коли-небудь зламаються. І це для мене спосіб виразити те, яким я бачу будь-який крихкий матеріал.

- Тобто коли ми говоримо про крихкість речей, ми, насправді, маємо на увазі крихкість стосунків людей з цими речами?

- Так, це відображення цих стосунків - але мене більше цікавлять самі предмети. Ми повинні приділяти їм більше уваги. Всі вони, перед тим як були виготовлені у порцеляні, багато років служили моїй сім'ї і моїм друзям. Тому, коли ви дивитесь на них, насправді ви дивитесь прямо в серця тих людей, які їх використовували.

- Серед об'єктів є певна кількість, що пов'язані з військовою тематикою...

- Це просто дитячі іграшки.

- А ще серед об'єктів немає фігур людей і тварин - тільки неживі предмети. І якщо ми говоримо про крихкість людських стосунків з предметами, то чому ми не бачимо крихкими людей і тварин?

- Я не зображував людей і тварин, бо всі ці предмети побуту самі по собі містять якусь частку людськості. Можливо, є сенс у тому, щоб зобразити фігури людей і тварин з порцеляни, але мені хотілося створити дистанцію між людьми і цими предметами. Занадто очевидним було б побачити серед них когось, схожого на твою дочку чи тітку, але коли ви бачите їх не напряму, а через їх відображення - це в своєму роді таємниче. Я використовую порцеляну протягом багатьох років і створив величезну кількість статуеток людей. Показати людськість через неодухотворені предмети - для мене це цілком інша цікава ідея.

- Чим, на вашу думку, стає пердмет після того, як він ламається?

- Коли щось ламається, я думаю, в першу чергу, цей предмет набуває нового образу. Поломка може вдихнути в предмет нову душу. Але найголовніше - це приваблює до предмета увагу, якщо ми говоримо про крихкість.

Контакти: arsenale2012@artarsenal.in.ua

ГОДИНИ РОБОТИ:

Понеділок - середа, п'ятниця - неділя: 11:00 - 20:00

Четвер: 10:00 - 22:00

Чекаємо на вас за адресою: Київ, Лаврська, 12, МИСТЕЦЬКИЙ АРСЕНАЛ.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-