Миколаївський БТР-7 не поступається «Буцефалу», але значно дешевший
Машина має посилений протимінний захист, що відповідає НАТОвським класам 3А і 3Б
31.07.2014 12:42

Фахівці ДП «Миколаївський бронетанковий завод» (МБТЗ) розробили і виготовили сучасний високонадійний БТР-7. За своїми функціональними та технічними можливостями він жодним чином не поступається відомому «Буцефалу», який нині успішно бере участь в АТО. При цьому ціна миколаївської машини учетверо нижча.

Про переваги та можливості БТР-7 кореспондент Укрінформу попросила розповісти ініціатора створення цієї машини, в.о. директора підприємства Олександра Швеця.

- БТР-7 - це не модернізація радянських БТР-70 і БТР-80, а принципово нова розробка. У БТР-7 передбачено розміщення 3 чоловік екіпажу і 7 десантників. Їм забезпечується висока захищеність від стрілецької зброї та мін. Машина має посилений протимінний захист, що відповідає НАТОвським класам 3А і 3Б. Поряд з бронюванням днища вона включає і спеціальні амортизовані сидіння, що гарантують безпеку людей при підриві машини на міні вагою до 8 кг. Є також можливість для установки додаткового захисту.

- А як справи з озброєнням на цій машині?

- На БТР-7 передбачена установка декількох бойових модулів з різними комбінаціями озброєння: 30-мм автоматичної гармати, 7,72-мм і 14,5-мм кулеметів, 30-мм автоматичного гранатомета і ПТРК «Бар'єр». Також цей БТР може оснащуватися безпілотним літальним апаратом, який здатний практично безшумно робити розвідку в радіусі більше 20 км. Для ефективного ведення нічних бойових дій на новому миколаївському БТРі є можливість застосування тепловізорів та інших новітніх оптико-електронних засобів спостереження й прицілювання.

БТР-7 має прекрасні ходові якості. Два дизелі IVECO забезпечують максимальну швидкість ходу 110 км/ч. Витрата палива не перевищує 38 літрів на 100 км (при роботі обох двигунів). Зараз наша армія експлуатує БТРи з витратою близько 80 л на 100 км. Крім того, наявність двох двигунів забезпечує додаткову живучість - при пошкодженні одного мотора, бронемашина може покинути небезпечну зону на іншому.

- Наскільки мені відомо, БТР-7 здав «тест» на витривалість в пустелях Об'єднаних Арабських Еміратів і Саудівській Аравії в умовах 45-градусної спеки?

- Так. Але насамперед треба зазначити, що наша бронемашина пройшла повний курс усіх державних випробувань - пробіг склав 30 тисяч кілометрів. За їх результатами, прототип цієї машини прийнятий на озброєння нашої армії. А по-друге, він дійсно успішно здав іспит на Близькому Сході. В умовах 40-45-градусної спеки по пустелях ОАЕ і Саудівської Аравії (бо спочатку готувався до експорту в ці країни) машина пройшла більше 3 тисяч кілометрів без єдиної поломки. Представники арабської сторони звернули увагу на те, що в їх практиці це був перший і єдиний випадок, коли машина з першого разу пройшла повний цикл випробувань. А в Еміратах добре розбираються в цих питаннях, адже в Абу-Дабі регулярно проходять міжнародні виставки військової техніки.

Слід зазначити, що на випробуваннях в Омані та Саудівській Аравії миколаївський БТР був лідером. І це при тому, що конкуренти в були дуже серйозні. Свої зразки привезли американці, французи, фіни. Була серед них і знаменита швейцарська «Піранья». До речі, її екіпаж відмовився долати одну з ділянок в пустелі. Наша техніка добре повела себе не тільки в пісках, а й в горах, де на кордоні з Оманом знаходилася одна з випробувальних ділянок. БТР-7 зумів пройти там, маневруючи буквально по навислих над прірвами стежках. Словом, наш БТР не тільки нічим не поступався своїм конкурентам, але й за такими параметрами як надійність і живучість перевершив будь-кого з них.

Сьогодні наше підприємство готове до початку виробництва БТР-7. Виробничі потужності заводу дозволять за короткий термін вийти на випуск 20 машин в місяць. А при необхідності і більше.

- І що дійсно ціна цієї машини нижча як «Буцефала»?

- Саме так. У БТР-7 є ще один козир - його ціна - 3 мільйони гривень, тоді як «Буцефал» обходиться українській скарбниці в 12 мільйонів. Порівняно з «Буцефалом» наша бронемашина має вищі експлуатаційні характеристики та надійність. Про це свідчить і той факт, що на дуже жорстких випробуваннях в Аравії не було жодної поломки.

Алла Мірошниченко, Миколаїв.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-