Урядовий контактний центр - проблемні питання державної реєстрації актів цивільного стану

Урядовий контактний центр - проблемні питання державної реєстрації актів цивільного стану

Укрінформ

Публічно-сервісна спрямованість органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування є пріоритетною у процесах децентралізації, які відбуваються сьогодні в Україні. У центрі уваги реформи місцевого самоврядування – людина і, як один з важливих факторів комфорту її життя, є надання якісних адміністративних послуг.

Реєстрація актів цивільного стану: народження, шлюбу, смерті – це базова, найбільш популярна група послуг.

З якими проблемами стикаються громадяни під час отримання зазначених адміністративних послуг, з’ясовували аналітики Урядового контактного центру, проаналізувавши звернення цієї тематики.

Як повідомили Укрінформу в Урядовому контактному центрі, протягом  2021 року на урядовій «гарячій лінії» зареєстровано майже 800 звернень з питань державної реєстрації актів цивільного стану. Найбільше таких звернень надійшло з м. Києва, Дніпропетровської, Донецької, Одеської та Харківської областей. У зверненнях порушувалися питання:

  • державної реєстрації народження фізичної особи та її походження, усиновлення, смерті. Переважно – стосовно проведення державної реєстрації народження дитини;
  • державної реєстрації шлюбу, розірвання шлюбу, зміни імені;
  • отримання витягу з реєстру актів цивільного стану тощо.

Ось деякі приклади звернень:

Жителька одного з районів Харківської області 19 червня цього року зателефонувала на урядову «гарячу лінію» з питання отримання свідоцтва про народження дитини. Заявниця повідомила, що через кілька днів після народження сина, а саме 19 червня цього року, вона звернулася до РАЦС свого міста з приводу реєстрації народження дитини. Проте, отримала відмову з причини відсутності реєстрації  місця проживання. Жінка просила посприяти у вирішенні проблеми.

У Східному міжрегіональному управлінні Міністерства юстиції (м. Харків), за результатами розгляду звернення повідомили, що за даними   Державного реєстру актів цивільного стану громадян наявний актовий запис про народження дитини заявниці, складений 23 червня 2021 року районним відділом державної реєстрації актів цивільного стану Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків). На підставі складеного актового запису заявниці було видане відповідне свідоцтво.

Пенсіонерка, мешканка м. Донецьк, яка тимчасово проживає у Дніпропетровській області, звернулася на урядову «гарячу лінію» з такого питання. У старому свідоцтві про народження заявниці вказано Дніпропетровську область, район Межівський, а у новому свідоцтві, від 2021 року, зазначено інший район місця її народження. Заявниця просила надати роз'яснення щодо дійсності даних про її місце народження у документі.  

Управлінням державної реєстрації Південно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Дніпро) стосовно дійсності отриманого заявницею у 2021 році свідоцтва про народження поінформовано про таке.

Згідно з Правилами державної реєстрації актів цивільного стану в Україні, затвердженими наказом Міністерства юстиції України від 18.10.2000 року № 52/5, назва місцевості в повторно виданих свідоцтвах про державну реєстрацію актів цивільного стану зазначається відповідно до існуючого адміністративно-територіального устрою на день видачі свідоцтва, а у виняткових випадках, якщо це не є можливим, – за старим адміністративно-територіальним устроєм згідно з даними актового запису цивільного стану, на підставі якого видається документ.

Відповідно до сучасного адміністративно-територіального устрою район, який був зазначений у першому свідоцтві про народження заявниці,  ліквідовано. В отриманому повторно свідоцтві, у відомостях про місце народження вказано Синельниківський район. Свідоцтво є дійсним та видане з дотриманням норм чинного законодавства.

Заявниця з м. Чернівці, зателефонувавши на урядову «гарячу лінію» 8 лютого цього року, просила посприяти в отриманні електронного медичного висновку про народження дитини та видачі свідоцтва про народження дитини, яку вона народила у грудні 2020 року.

Жінка пояснила, що у Відділі державної реєстрації актів цивільного стану м. Чернівці свідоцтво про народження дитини не видають через відсутність медичного висновку з пологового будинку. Водночас, за словами заявниці, у пологовому будинку їй не видають медичного висновку.  

Відділом державної реєстрації актів цивільного стану у Чернівецькій області Управління державної реєстрації Південно-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ) поінформовано, що       9 лютого 2021 року (наступного дня після звернення заявниці на урядову «гарячу лінію») було проведено державну реєстрацію народження сина заявниці та відповідно видано свідоцтво про його народження.

Жителька м. Маріуполь Донецької області 6 липня цього року подала документи до РАЦС у місті Маріуполь для отримання свідоцтва про шлюб, але станом на 9 липня питання не було вирішено. Працівники РАЦС посилаються на збій у програмі та просять зачекати. Цього ж дня заявниця зателефонувала на урядову «гарячу лінію» з проханням посприяти у якнайшвидшому отриманні свідоцтва.  

Східним міжрегіональним управлінням Міністерства юстиції (м. Харків) за результатами розгляду звернення повідомлено про таке.

З пояснень, наданих міським Відділом державної реєстрації актів цивільного стану, встановлено, що відбувся збій у роботі Державного реєстру актів цивільного стану громадян. У зв’язку з цим роздрукувати свідоцтво виявилося неможливим.

Адміністратором зазначеного Реєстру є державне підприємство «Національні інформаційні системи», яке належить до сфери управління Міністерства юстиції України та здійснює заходи із створення і супроводження програмного забезпечення Реєстру, збереження та захисту бази даних, відповідає за його функціонування. Після усунення працівниками зазначеного підприємства технічної помилки, 9 липня ( у день звернення заявниці на урядову «гарячу лінію») жінка отримала повторне свідоцтво про шлюб.

Мешканка м. Дніпро поскаржилася на роботу одного з РАЦС міста, а саме: робота у РАЦС не налагоджена належним чином, отримати витяг про розлучення заявниці не вдалося ні в електронному вигляді, ні в самому РАЦС. У черзі потрібно перебувати невизначений час. Тому жінка звернулася на урядову «гарячу лінію» за сприянням в отриманні документа.

Через сім днів після звернення на урядову «гарячу лінію» заявниця відкликала скаргу, оскільки питання було оперативно вирішено.

ДОВІДКОВО: Отримати відповідь, роз’яснення чи довідкову інформацію громадяни можуть, звернувшись на урядову «гарячу лінію» за номером телефону 1545 цілодобово та безкоштовно з мережі фіксованого зв’язку Укртелекому, телефонів мобільних операторів Київстар, Vodafone Україна, Lifecell.

Особи з порушенням слуху можуть звернутися на урядову «гарячу лінію» 1545 за допомогою відеодзвінків за webcall (https://bit.ly/2XF55oX)

Працюють:

Урядова «гаряча лінія» для дзвінків із-за кордону (оплата за тарифами відповідного оператора зв’язку) — +38 (044) 284-19-15;

«Гаряча лінія» для кандидатів на посади фахівців нової державної служби — (044) 284-19-64;

«Гаряча лінія» для підприємців — 1648;

«Гаряча лінія» з питань освіти для мешканців тимчасово окупованих територій (оплата дзвінків з тимчасово окупованих територій за тарифами відповідного оператора зв’язку) — 0 800 504 425;

«Гаряча лінія» Державної митної служби України — 1548;

«Гаряча лінія» для консультації людей з інвалідністю — 1539.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Урядового контактного центру: www.ukc.gov.ua

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-