Громадяни виявили значну зацікавленість до програми єПідтримка – Урядовий контактний центр

Громадяни виявили значну зацікавленість до програми єПідтримка – Урядовий контактний центр

Укрінформ

Понад два місяці поспіль в Україні діє державна програма єПідтримка з виплати 1 тисячі гривень громадянам, які пройшли повний курс вакцинації від COVID-19. Програма, ініційована Президентом України Володимиром Зеленським, спрямована на стимулювання людей до вакцинації та підтримку тих секторів економіки, що найбільше постраждали від карантинних обмежень.

Нормативно-правовим документом, який визначає розмір, умови та механізм надання допомоги в рамках програми єПідтримка є постанова Кабінету Міністрів України від 9 грудня 2021 р. № 1272 «Деякі питання надання допомоги в рамках Програми «єПідтримка».

Програма єПідтримка, розроблена Міністерством цифрової трансформації, є унікальною. ЇЇ можна трансформувати в залежності від потреб українців.

Уряд постійно розширює дію програми. Зокрема, змінами до вказаної постанови передбачено можливість придбання лікарських засобів не тільки громадянам віком від 60 років, а й особам з інвалідністю I та II групи, що перебувають на обліку в централізованому банку даних з проблем інвалідності.

У рамках програми єПідтримка додано ще 500 грн для тих громадян України, які отримують третю, бустерну дозу щеплення, а з 7 лютого 1000 грн мають можливість отримати підлітки 14-18 років, у яких дві дози щеплення від COVID-19.

Також Кабінет Міністрів розширив перелік сфер бізнесу, в яких 1000 грн за вакцинацію можуть бути використані, зокрема на освітні послуги, дитячі позашкільні гуртки, відпочинок у літньому чи спортивному дитячому таборі, спортивні товари, канцтовари, шкільне приладдя.

Програма триватиме рік – до 18 грудня 2022 року.

В Урядовому контактному центрі проаналізували звернення, що надійшли на урядову «гарячу лінію», інші канали комунікації з питань впровадження програми єПідтримка.

Як повідомили Укрінформу в Урядовому контактному центрі, упродовж грудня 2021 року – лютого 2022 року працівниками Центру було зареєстровано та надіслано на розгляд органам державної влади майже 2 тисячі звернень цієї тематики. На «гарячій лінії» з питань реалізації програми єПідтримка фахівцями Центру заявникам надано понад 10 тисяч консультацій щодо умов отримання допомоги вакцинованими особами через застосунок Дія.

Громадяни виявили неабияку зацікавленість у програмі, пропонуючи, зокрема, змінити умови для громадян похилого віку або осіб з інвалідністю та розширити перелік товарів чи послуг, які можна отримати за ці кошти (пропозиції були враховані відповідними змінами до основної постанови Кабінету Міністрів України).

Заявники також висловлювали стурбованість затримкою із зарахуванням коштів, зволіканням з оформленням пластикових платіжних карток АТ КБ «ПриватБанк», проблемами з оплатою карткою «єПідтримка», а саме неможливістю розрахуватися за відсутності у смартфоні чипу NFC. Найактивніше зверталися жителі м. Києва, Дніпропетровської, Львівської, Харківської та Донецької областей.

Ось деякі приклади звернень.

30 січня цього року львів’янин звернувся на урядову «гарячу лінію» з проханням надати роз’яснення, як можна скористатися коштами програми єПідтримка для придбання його мамою лікарських засобів. У мобільному телефоні Lenovo, яким користується мати заявника, відсутня функція безконтактного платежу. Кошти у розмірі 1000 грн було отримано на картку.

У Державному підприємстві «ДІЯ» повідомили, що відповідно до пункту 4 Порядку надання допомоги в рамках Програми «єПідтримка», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 9 грудня 2021 р. № 1272 «Деякі питання надання допомоги в рамках Програми «єПідтримка», допомога надається, у тому числі для придбання отримувачами допомоги віком від 60 років лікарських засобів, дозволених до застосування та включених до Державного реєстру лікарських засобів, у суб’єктів господарювання, які провадять господарську діяльність у зазначених сферах на території України, зареєстрованих відповідно до законодавства, та яким банком-еквайром встановлено код категорії продавця (Merchant Category Code, далі - МСС-код) з переліку, наведеного у додатку 1 Порядку.

Також повідомили, що МСС-код суб’єкта господарювання має відповідати МСС-коду суб’єкта господарювання однієї з визначених Порядком категорій. Якщо здійснити оплату не вдається, це значить, що код суб’єкта господарювання зареєстрований не в тій категорії, у якій надає відповідні послуги.

Водночас у разі відсутності ОТ^-модулю у мобільному пристрої, можна скористатися альтернативними способами оплати, зокрема онлайн оплатою через мережу Інтернет.

Додаткова інформація щодо порядку та механізму реалізації Програми «єПідтримка» доступна за посиланням https://e-aid.diia.gov.ua

На урядову «гарячу лінію» 20 січня цього року зателефонувала жителька м. Чернігів – особа з інвалідністю, яка хворіє на онкологію, має порушення зору. Жінка звернулася з пропозицією надати можливість придбавати ліки в аптеках за програмою єПідтримка не тільки громадянам віком від 60 років, а й усім особам з інвалідністю, у тому числі безпосередньо їй. Заявниця має в наявності картку для використання цих коштів (вона отримала повний курс вакцинації від гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS - CoV-2).

У відповіді Міністерства економіки України зазначається, що за кошти програми єПідтримка можна буде придбати виключно лікарські засоби, а не будь-які товари, що реалізуються в аптеці. Наприклад, не можна буде купити препарати недоведеної ефективності, такі як дієтичні добавки, косметичні засоби чи медичні прилади – апарати для вимірювання тиску, інгалятори тощо.

Наразі Урядом України, зокрема Мінекономіки, напрацьовується механізм розширення Програми, пріоритетні напрями її вдосконалення.

Заявниці також повідомили, що пропозиції, які містяться у зверненні, будуть розглянуті у процесі подальшого удосконалення Програми.

Киянка, зателефонувавши 11 січня на урядову «гарячу лінію» 1545, просила надати роз’яснення щодо нарахування коштів допомоги у розмірі 1000 грн за повний курс вакцинації. 18 грудня 2021 року в додатку «Дія» вона оформила картку через АТ КБ «Приватбанк». Потім пробувала змінити на «Монобанк». Станом на 11 січня цього року вона не має інформації на рахунку якого банку є кошти.

Акціонерне товариство комерційний банк «ПриватБанк» надало відповідь, що заявниці відкрито картку «єПідтримка» 11 січня 2022 року.

ДОВІДКОВО: Отримати відповідь, роз’яснення чи довідкову інформацію громадяни можуть, звернувшись на урядову «гарячу лінію» за номером телефону 1545 цілодобово та безкоштовно з мережі фіксованого зв’язку Укртелекому, телефонів мобільних операторів Київстар, Vodafone Україна, Lifecell.

Особи з порушенням слуху можуть звернутися на урядову «гарячу лінію» 1545 за допомогою відеодзвінків за webcall (https://video.ukc.gov.ua/webrtc/index.html)

Працюють:

Урядова «гаряча лінія» для дзвінків із-за кордону (оплата за тарифами відповідного оператора зв’язку) — +38 (044) 284-19-15;

«Гаряча лінія» для кандидатів на посади фахівців нової державної служби — (044) 284-19-64;

«Гаряча лінія» для підприємців — 1648;

«Гаряча лінія» з питань освіти для мешканців тимчасово окупованих територій (оплата дзвінків з тимчасово окупованих територій за тарифами відповідного оператора зв’язку) — 0 800 504 425;

«Гаряча лінія» Державної митної служби України — 1548;

«Гаряча лінія» для консультації людей з інвалідністю — 1539.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Урядового контактного центру: www.ukc.gov.ua

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-