Уряд дбає про своєчасні виплати пенсій у період воєнного стану

Уряд дбає про своєчасні виплати пенсій у період воєнного стану

Укрінформ
Війна, розв’язана росією проти України, внесла зміни в усі сфери нашого життя. Деякі з українських міст зазнали катастрофічних руйнувань, а їхні мешканці опинились на межі гуманітарної катастрофи. Найстрашніше – страждають та гинуть мирні люди.

Уряд робить все можливе, щоб люди не залишалися сам-на- сам із бідою. Особливо це стосується вирішення питань, як в складних умовах воєнного стану пенсіонери, отримувачі соціальних виплат могли своєчасно отримувати ці виплати. 

Як зазначили в Міністерстві соціальної політики України, для людей, які у період військових дій змінили своє місце проживання на території України, та одержували соціальні виплати через АТ «Укрпошта» Уряд передбачив особливий порядок продовження цих виплат за новим місцем проживання.Для того, щоб отримати пенсію за новим місцем проживання,  перш за все потрібно повідомити відповідний орган про зміну місця свого проживання. 

Урядовці максимально спростили і зробили зручним порядок звернення. Пенсіонери можуть звернутися до органів Пенсійного фонду особисто, зателефонувавши або через особистий електронний кабінет на веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України. Виплату можна буде отримати через відділення АТ «Ощадбанк» як грошовий переказ без відкриття рахунку.

Як отримувати пенсії людям, яким у період війни довелося залишитися на тимчасово окупованих територіях, де йдуть активні бойові дії, через що Укрпошта не має технічної можливості доставляти виплати пенсіонерам додому листоношею? 

У Міністерстві соціальної політики повідомили, що 26 квітня Кабінет Міністрів України ухвалив рішення, яке передбачає, що за таких обставин вся сума пенсії зараховуватиметься на рахунки, відкриті в Ощадбанку за наявності повідомлення Укрпошти Пенсійному фонду про відсутність технічної можливості здійснювати виплату і доставку пенсій на певних територіях. Кошти з рахунку пенсіонер зможе невідкладно одержати у будь-якому відділенні Ощадбанку на безпечній території, на підставі паспорта та довідки з номером податкового коду. Пенсія зберігається і одразу після відновлення можливості Укрпошта доставить людині за місцем проживання неодержану суму пенсії і пенсію за поточний період.

До речі, за повідомленням генерального директора АТ «Укрпошта» Ігоря Смілянського, 29 квітня Укрпошта відкриє свої відділення у Бучі та Бородянці Київської області. 

В Урядовому контактному центрі проаналізували звернення, що стосуються виплати та доставки пенсій у воєнний період.

Як повідомили Укрінформу в Урядовому контактному центрі, з 24 лютого цього року на урядову «гарячу лінію» надійшло майже 4 тисячі звернень з питань пенсійного забезпечення. На 2 400 з них працівниками Центру надано заявникам необхідні консультації, роз’яснення, а також контактну інформацію, у тому числі Пенсійного фонду України та його територіальних управлінь. Решта звернень надіслані на розгляд органам виконавчої влади.

Понад чверть з-поміж надісланих на розгляд органам виконавчої влади звернень стосувалася виплати пенсійних коштів у період воєнного стану, що турбувало насамперед одержувачів пенсій на територіях Харківської області, м. Києва, а також Чернігівської, Херсонської, Луганської, Запорізької, Донецької, Дніпропетровської, Київської областей. Найчастіше скарги пенсіонерів були спричинені затримкою виплати пенсійних коштів та труднощами з одержанням виплат через відділення «Укрпошти» та банківські установи у зв’язку з блокуванням їх роботи через бойові дії. 

Ось деякі приклади звернень.

На урядову «гарячу лінію» 11 квітня зателефонував житель м. Кременчук Полтавської області та повідомив, що пенсія за березень 2022 року йому не була виплачена. У зв’язку з постійними повітряними  тривогами відділення «Укрпошти» було зачинено. Згодом він дізнався, що пенсія не буде виплачена, оскільки кошти повернуті до бюджету. Заявник просив сприяння у виплаті пенсійних коштів.

За підсумками розгляду звернення у Головному управлінні Пенсійного фонду України в Полтавській області поінформували, що  відповідно до статті 47 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» пенсія виплачується щомісяця, у строк не пізніше 25 числа місяця, за який виплачується пенсія, виключно в грошовій формі за зазначеним у заяві місцем фактичного проживання пенсіонера в межах України організаціями, що здійснюють виплату і доставку пенсій, або через установи банків у порядку, передбаченому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до  звітів поштового відділення  пенсія за березень 2022 року заявником отримана. Що стосується пенсійних  коштів за лютий 2022 року,  то вони були включені в додаткові відомості березня 2022 року, але виплата не проводилась. Згідно із заявою пенсіонера невиплачені пенсійні кошти за лютий 2022 року включені в додаткові відомості квітня 2022 року для зарахування на поточний рахунок, відкритий у відділенні ПАТ КБ «ПриватБанк» за встановленою датою виплати.

З Новомосковського району Дніпропетровської області 27 лютого на урядову «гарячу лінію» звернулася пенсіонерка. Вона поскаржилася, що за лютий 2022 року пенсійні кошти не надійшли на її рахунок в банку. З даного питання жінка телефонувала на «гарячу лінію» ПФУ, але додзвонитись не змогла. Заявниця просила допомогти в отриманні пенсії за лютий 2022 року. 

У відповіді Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області зазначається, що  нараховані на платіжну відомість лютого 2022 року кошти повернуті банківською установою на розрахунковий рахунок Пенсійного фонду України з причини «Невідповідність реквізитів». Належні заявниці пенсійні кошти за лютий 2022 року нараховані на платіжну відомість березня 2022 року.

Житель м. Кам’янське Дніпропетровської області в умовах початку російського вторгнення в Україну був занепокоєний тим, що станом на 27 лютого 2022 року не отримав пенсію, хоча зазвичай пенсійні виплати  отримує до 25 числа кожного місяця, які  нараховує УПФ Дніпровського району. Заявник просив посприяти у виплаті пенсії у найкоротший термін.

У Головному управлінні Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області повідомили, що пенсія за лютий 2022 року у розмірі 6844,98 грн перерахована на поточний рахунок заявника, відкритий у ПАТ КБ «Приватбанк».

З аналогічним проханням допомоги на урядову «гарячу лінію» звернувся житель Глухівського району Сумської області. Заявник очікував пенсію до 24 лютого, проте станом на 27 лютого кошти не отримав. 

За підсумками розгляду звернення у Головному управлінні Пенсійного фонду України в Сумській області заявнику було повідомлено, що пенсія за лютий перерахована йому у лютому на рахунок, відкритий в АТ «Ощадбанк».

Під час боротьби українського народу проти російської агресії ми маємо бути єдині, як ніколи. І зараз, і після перемоги нас чекає багато роботи, але ми будемо жити у вільній, демократичній, європейській країні. Місія Урядового контактного  центру – допомога людям триває!  

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-