І ми отримали модель ХХІ століття, далеко не всі міста таку модель мають у світі.
І тому ми можемо в режимі реального часу, фактично з місячним відставанням перерозраховувати транспортні потоки, вносячи зміни в розклад і вводячи нові маршрути. Наприклад: якщо введено в експлуатацію якийсь великий об'єкт, ми вводимо це в модель та розуміємо, що у нас виходять піки там-то і там-то і швидко міняємо маршрутизацію транспорту або закладаємо нові магістралі, ще коли проектуємо нові райони.
- Тягнете нові дроти для тролейбусів?
- Все що завгодно, це може бути трамвай, тролейбус, автобус, все прораховується. Але ви знаєте, чітко стало зрозуміло, що ми в змозі навіть з існуючої дорожньої мережі позбутися трафіку в Києві. Що для цього потрібно зробити? Для цього потрібно зробити кілька речей. Перше, в дорожньому русі віддати пріоритет громадському транспорту, створити якомога більше виділених ліній, смуг, по яких може рухатися тільки громадський транспорт (одна вже є з Троєщини на Петрівку) . Для цього потрібно прийняти закон про парковку, в якому буде посилено відповідальність за стоянку і зупинки в недозволених місцях і, звичайно ж, відповідальність за це повинна лежати на власнику транспортного засобу. Цей законопроект пролежав у Раді півроку і, на жаль, так і не був прийнятий. Ми зараз пишемо новий, вже у співавторстві з іншими фракціями. Сподіваюся, що він буде готовий через пару тижнів і буде проголосований ще у цьому році. І розрахунки показують, що після прийняття цього законопроекту ми практично одразу позбавимося пробок. Більше того, в усьому світі намітилася тенденція пересадки людей на громадський транспорт. Багато людей залишають свої автомобілі, спокійно сідають на громадський транспорт і розуміють, що їм це набагато зручніше, а головне, швидше. Я ось зараз був у Лондоні і чесно вам скажу - я їздив на метро, автобусах, майже завжди вдавалося заощаджувати час порівняно з пересуванням на таксі.
- Прям приїхали як член делегації і їздили на метро?
- Там так швидше, до аеропорту доїжджаємо за 15 хвилин, лондонське метро - це взагалі зразок для наслідування. Але й у нас все це можливо. Ми визначили зони, де повинні бути автовокзали чи автостанції. Також прийняли рішення, які автовокзали потрібно винести з центру міста. І вчора саме закінчився конкурс на створення Єдиного диспетчерського центру управління рухом, який передбачатиме, що всі види транспортних засобів: комунальні, приватні, будуть оснащені GPS-датчиком, і в програму введено їхній розклад. І не зможе вже маршрутник стояти на кінцевій зупинці і чекати, коли він завантажиться повністю, він зобов'язаний буде виконувати ліцензійну угоду, в якій чітко вказано розклад руху. І не може вже людина з Житомира їхати в центр Києва і розвозити тут людей, вона повинна буде їхати тільки до того місця, куди їй ліцензія прописана, це завдяки GPS-навігації буде абсолютно чітко видно. 4 тисячі автомобілів сьогодні по Києву щодня їздять з областей абсолютно незаконно, не маючи на це жодних документів. Ми все це припинимо, я вас запевняю, що від пробок не залишиться і сліду.
- Скільки часу потрібно на реалізацію Єдиного диспетчерського центру?
- Максимум півроку.