Експерт пояснив, чим спецназ відрізняється від Сил спецоперацій
На цьому наголосив військовий експерт Ігор Тарасюк під час прес-конференції в Укрінформі.
"Складається враження, що деякі керівники високого військового рівня плутають Сили спеціальних операцій з Силами швидкого реагування", - заявив він.
Експерт назвав ключові відмінності між ССО та підрозділами спеціального призначення: "Основне завдання сил спеціального призначення (у простонародді спецназ) це - ведення спеціальної розвідки, яка передбачає добування інформації. Причому це займає 70% від об'єму роботи. Це - проведення спеціальних заходів, які передбачають засади, нальоти, диверсії, акти саботажу. Це все спрямовано або на знищення противника, або на здобування якось джерела інформації, а також організація руху опору. Це все - спеціальна розвідка, спецназ", - зазначив Тарасюк.
У структуру ж ССО, за його словами, обов'язково входить підрозділ спеціального призначення, але він становить "10% від усього об'єму того наповнення, що має бути у силах спеціальних операцій".
"Сили спеціальних операцій у першу чергу створюються для того, щоб ... не стільки знищувати противника і його інфраструктуру, а боротися за уми і серця людей", - підкреслив він.
Водночас ця боротьба та прийняття рішень має базуватися на інформації, яка здобувається "як військовими підрозділами, так і спеціальними органами держави, не обов'язково військовими формуваннями", наголосив фахівець.
"Методами Першої і Другої світової війни на сьогодні воювати не можна. Навіть 10 років тому потік інформації був у десятки разів менший, ніж сьогодні. Вже сьогодні треба боротися за те, щоб інформація, яка доноситься до наших громадян не лише на передньому краї та на тимчасово окупованій території, а й до тих, які знаходяться тут, була повністю заточена під інтереси держави. І це також спеціальні операції", - зазначив Тарасюк.
При цьому він наголосив, що рішення про проведення спеціальних операцій "мають прийматися на рівні держави", тому що такі операції "можуть мати такі наслідки, що відповідати мають керівники держави", і навіть не міністр оборони чи начальник Генерального штабу.