Порошенко ветував закон про приватних детективів
Про це повідомляється на парламентському сайті.
"Законом, що надійшов на підпис, перелік дозволених видів приватних детективних (розшукових) послуг сформовано без урахування вимог низки законодавчих актів України. Так, суб'єктам приватної детективної (розшукової) діяльності дозволяється збирання, фіксування та дослідження відомостей, необхідних для розгляду справ, зокрема, у кримінальному судочинстві, а також пошук і збір даних, які можуть бути приводом або підставою для звернення замовника приватних детективних послуг до правоохоронних органів або до суду з метою захисту його законних прав та інтересів (пункти 1, 7 частини третьої статті 12)", - йдеться у пояснювальній записці.
Зазначається, що за відсутності чіткої конкретизації в Законі відомостей чи даних, які дозволяється збирати, фіксувати та досліджувати суб'єктам приватної детективної (розшукової) діяльності, фактично допускається можливість збирання такими суб'єктами доказів для розгляду справ у кримінальному судочинстві, що суперечить нормам Кримінального процесуального кодексу України.
Крім того, надання суб'єктам приватної детективної (розшукової) діяльності права здійснювати зовнішнє спостереження на відкритій місцевості, у громадських місцях та на транспорті (пункт 7 частини першої статті 13) не кореспондується із передбаченою Законом, що надійшов на підпис, забороною таким суб'єктам здійснювати оперативно-розшукові заходи, віднесені законом до виключної компетенції оперативних підрозділів (частина четверта статті 4), а також суперечить статті 5 Закону України "Про оперативно-розшукову діяльність", якою визначено вичерпний перелік суб'єктів, уповноважених здійснювати оперативно-розшукову діяльність.
Суб'єктам приватної детективної (розшукової) діяльності також дозволяється надання послуг, пов'язаних із забезпеченням захисту інформації з обмеженим доступом (комерційної, промислової, професійної таємниці) замовника приватних детективних (розшукових) послуг (пункт 11 частини третьої статті 12). Пропонована ж Законом класифікація інформації з обмеженим доступом не узгоджується з нормами законів України "Про інформацію" та "Про доступ до публічної інформації", за якими до інформації з обмеженим доступом належить конфіденційна, таємна та службова інформація.
Також наголошується, що закон передбачає, що для отримання права на здійснення приватної детективної діяльністю необхідне отримання відповідне свідоцтво, яке видається на платній основі (стаття 8). Однак в законі не визначаються розмір плати за видачу такого свідоцтва та порядок її справляння, як того вимагає закон України "Про адміністративні послуги" (частина третя статті 11).
"Підсумовуючи викладене, не можу погодитися із запропонованим Законом України "Про приватну детективну (розшукову) діяльність" підходом до визначення загальних засад організації приватної детективної (розшукової) діяльності в Україні. Повертаю цей Закон для повторного розгляду та пропоную узгодити його положення з нормами законодавчих актів, які є базовими у відповідних сферах правового регулювання", - наголошується у пропозиціях Глави держави.
Як повідомляв Укрінформ, народні депутати 13 квітня ухвалили законопроект №3726 про приватну детективну (розшукову) діяльність.
Цей закон визначає загальні правові засади організації приватної детективної (розшукової) діяльності в Україні як одного зі шляхів забезпечення конституційних гарантій людини та громадянина на захист своїх законних прав та інтересів.