Законопроєкт про Державний інформаційний концерн не передбачає жодної цензури - депутат
Про це автор документа, народний депутат Олег Дунда (фракція партії "Слуга народу") заявив у коментарі Укрінформу.
“Ми знаємо, що таке шведський стіл: є велике меню, і людина вибирає на власний розсуд, що вона хоче з’їсти. Така концепція закладена в інформаційний концерн. Він має запропонувати велику кількість контенту, а телерадіокомпанії мають право вибирати, що їм до вподоби з цього великого переліку. Нічого не нав’язується. Хтось візьме якийсь мультфільм, хтось візьме ток-шоу, хтось візьме науково-популярні фільми... Буде розроблено план, і компанії зможуть обирати самостійно", - сказав Дунда.
Він зауважив, що діяльність концерну поширюватиметься лише на виробництво культурно-розважального контенту. Нині ж телерадіокомпанії через брак коштів змушені відмовлятися від його створення, закуповуючи натомість в інших країн. “Ледь не щодня з’являються якісь інформаційно-політичні телеканали. Натомість жодних нових телеканалів, які просувають мистецтво, культуру або розваги, не з‘являється, бо цей контент дорогий. На нього коштів у приватного бізнесу практично немає, а інформаційно-політичні ток-шоу дешеві у виробництві”, - пояснив депутат.
За словами Дунди, запропонований ним законопроєкт №6430 спрямований виключно на державну фінансову підтримку телерадіокомпаній і не передбачає жодної цензури.
“75% контенту залишиться приватним, не змінюється, і держава не зможе на нього впливати. Це має працювати в тому правовому полі, яке існує на сьогодні. Порівняймо: що таке 25% проти 75%? 25% – це в рази менше. Там немає цензури. Нічого не буде заборонятися транслювати”, - запевнив він.
Автор законодавчої ініціативи зазначив, що над створенням контентного плану, який пропонуватиметься компаніям, працюватимуть фахівці у сфері культури, а не державні посадовці.
Дунда також заявив, що напрацював законопроєкт на запит діячів мистецтва.
За його словами, реалізація законопроєкту зміцнить і захистить українське інформаційне поле від маніпуляцій і пропаганди з боку РФ та будь-якого ворожого контенту. А також надасть можливість створювати якісний національний продукт, популяризувати національну культуру, впроваджувати нові тренди та моду на українське. Державне замовлення надасть підтримку молодим талановитим митцям в реалізації їхніх ідей, спрямовуючи їхній творчий потенціал на користь Україні.
Він висловив готовність до дискусій щодо проєкту як із колегами-депутатами, так і з громадськими організаціями.
Як повідомляв Укрінформ, народний депутат Олег Дунда 15 грудня 2021 року зареєстрував у Верховній Раді законопроєкт №6430 “Про створення Державного інформаційного концерну телебачення і радіомовлення України”, який має стати замовником національного інформаційного продукту.
Громадські організації у сфері медіа та захисту свободи слова виступили проти цього законопроєкту і закликали Дунду відкликати його. Вони вважають, що обов’язкове розміщення не менш ніж 25% національного контенту, створеного відповідно до технічного завдання науково-експертної ради Державного інформаційного концерну, є порушенням редакційної свободи та вільної конкуренції.
Водночас голова Комітету Верховної Ради з питань гуманітарної та інформаційної політики Микита Потураєв розцінює шанси ухвалення законопроєкту в чинній редакції як невисокі.