Блокада кордону: у Раді вважають, що лише одну вимогу польських перевізників неможливо виконати

Блокада кордону: у Раді вважають, що лише одну вимогу польських перевізників неможливо виконати

Укрінформ
Більшість вимог, які висувають польські перевізники як умову розблокування автомобільних пунктів пропуску на кордоні з Україною, можуть бути виконані.

Про це заявила перший заступник голови Комітету ВРУ з питань транспорту та інфраструктури Юлія Клименко на брифінгу в Медіацентрі Україна – Укрінформ.

“Польські перевізники мають п'ять основних вимог. І деякі вимоги можуть бути виконані українською стороною. Це і доступ до системи “Шлях”, це і повернення порожніх європейських вантажівок без черги”, - сказала вона.

Єдиною вимогою, яка не може бути виконана, є скасування “транспортного безвізу” Євросоюзу для України і повернення до системи дозволів на автоперевезення.

Читайте також: Ситуація на кордоні України неприйнятна: єврокомісарка попередила Польщу про «наслідки»

“На цьому Україна повинна наполягати - на тому, що це все-таки лібералізація вантажних перевезень. Тому що для нас зараз це основний шлях. Якщо ми повернемо дозволи, які були до війни, а це лише близько 200 тисяч на рік - ми фактично зменшимо в три рази вантажоперевезення в Україні, і відповідно в три рази менше товарів, необхідних для українців, буде поставлено в Україну”, - наголосила Клименко.

Читайте також: Польські міністри озвучили протестувальникам пропозиції, щоб розблокувати кордон з Україною

На її думку, питання про відновлення системи дозволів на автомобільні вантажоперевезення між Україною та Європейським Союзом, яке тимчасовий польський уряд планує ініціювати на засіданні Ради ЄС з питань транспорту наступного тижня в Брюсселі, не має перспектив.

“Я думаю, що в них невеликі шанси хоча би тому, що Польщу буде представляти перехідний уряд (...). А Україна, наскільки я знаю, планує захищати свою позицію вільного вантажообороту з Євросоюзом і з юридичної точки зору, і з політичної точки зору”, - сказала вона.

Клименко наголосила, що угоду про лібералізацію вантажних перевезень (так званий транспортний безвіз), яка діє до літа 2024 року, Україна підписала не з окремими країнами, а з усім Європейським Союзом - отже, вона не може бути заблокована окремими країнами.

“Я думаю, що насправді ці переговори будуть відкладені до моменту, поки Польща не вирішить питання з постійною владою. І тоді можна буде уже і європейським інституціям, і українським інституціям більш ефективно працювати з новими польськими чиновниками. Але на даний момент я думаю, що це питання можливо четвертого числа почне розглядатися, але ще не буде жодного рішення”, - додала вона.

Перша заступниця голови транспортного комітету Верховної Ради нагадала, що Україні довелося збільшити вантажні перевезення автомобільним транспортом через блокування інших шляхів унаслідок повномасштабного російського військового вторгнення.

“Для нас це дійсно коридор солідарності. Так, він піднявся з 200 тисяч машин десь приблизно до 600 тисяч машин. Але у нас немає іншого виходу завозити необхідне в Україну для громадян: зброю, вантажі, гуманітарні й інші потреби, які у нас є. Якби у нас було достатньо ППО для того, щоб відкрити аеропорти, а також достатньо залізничного сполучення - ми би, звичайно, могли піти на ці переговори і говорити про скорочення кількості вантажних перевезень. Але зараз для нас це буде дуже проблематично”, - підсумувала вона.

Як повідомляв Укрінформ, Варшава на Раді ЄС з питань транспорту, що відбудеться 4 грудня у Брюсселі, планує ініціювати відновлення дозвольної системи на вантажоперевезення для України.

6 листопада польські перевізники розпочали блокаду руху вантажівок біля трьох найбільших пунктів пропуску на кордоні з Україною: “Корчова - Краківець”, “Гребенне - Рава-Руська”, “Дорогуськ - Ягодин”. Серед основних вимог до уряду України – повернення практики дозволів для українських перевізників, скасованої угодою з Європейським Союзом до 30 червня 2024 року. Протестувальники хочуть, щоб угода була розірвана, а дозвільний режим перетину кордону відновили з 1 січня.

23 листопада польські аграрії долучилися до протесту місцевих перевізників і, висуваючи свої вимоги, розпочали блокування руху вантажного транспорту на пункті пропуску «Медика – Шегині» поблизу Перемишля.

До повномасштабного вторгнення Польща надавала Україні до 200 тис. дозволів на вантажоперевезення на рік.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-