Результати дослідження якості журналістської освіти в Україні
Організатор: ГО "Детектор медіа".
Учасники: Діана Дуцик - виконавчий директор ГО "Детектор Медіа"; Володимир Литвиненко - кандидат наук із соціальних комунікацій, доцент, член експертної групи.
Довідково. Дослідження якості журналістської освіти в Україні проводилось з липня по вересень 2016 року та рунтувалось на оцінюванні низки показників діяльності кафедр та факультетів журналістики. Крім того, експертами було опитано представників медіаіндустрії та випускників журналістських факультетів. В рамках дослідження складено рейтинг журналістських вишів.
Захід проводиться в рамках проекту "Сприяння вдосконаленню системи медіаосвіти в Україні" за підтримки Міністерства закордонних справ Чеської Республіки та Посольства Чеської Республіки в Україні.
Підсумкові матеріали:
В Укрінформі презентували результати дослідження якості журналістської освіти
ГО "Детектор медіа" провела пілотне дослідження якості журналістської освіти в Україні.
Про це під час прес-конференції в Укрінформі повідомила виконавчий директор ГО "Детектор Медіа" Діана Дуцик.
"Дослідження, яке ми провели - пілотне, ми б хотіли щоб це стало першим кроком до системного обговорення проблеми якості журналістської освіти. Компонентом нашого дослідження було опитування представників медіа-індустрії, це ми робили шляхом анкетування. Ми опитали представників 39 редакцій, у 5 областях України - Львівській, Одеській, Вінницькій, Сумській та Запорізькій", - сказала Дуцик.
За її словами, у ході дослідження було отримано відповіді на запити від 19 з 39 факультетів журналістики, які функціонують в українських вишах. Дослідження складалося з таких компонентів: рейтингу факультетів, кафедр, шкіл журналістики (збір даних здійснювався методом опитування через офіційні запити, а також через аналіз відкритих джерел); опитування представників медіаіндустрії та випускників журналістських факультетів Києва; 2 фокус-груп із випускниками факультетів журналістики Києва.
"Найбільшу кількість балів набрали: Школа журналістики Українського католицького університету (20 балів із 23), Могилянська школа журналістики - 18,5; Запорізький національний університет, факультет журналістики - 17, 75; Київський університет ім. Б. Грінченка, Інститут журналістики - 17,25; Чернівецький національний університет ім. Ю. Федьковича, кафедра журналістики - 16,5", - розповіла Дуцик.
Зокрема, дослідження виявило ряд тенденцій та проблем української журналістської освіти. За її словами, значною мірою підхід до викладання журналістики в українських ВНЗ визначений спадком філологічної традиції, адже чимало кафедр журналістики були створені на базі факультетів філології.
Також викладацький склад переважної більшості кафедр представлений як науковцями, так і практиками, однак у значній кількості випадків практичний журналістський досвід викладачів є доволі скромним.
Крім того, дослідження показало, що технічне забезпечення факультетів журналістики є нерівномірним, лише декілька ВНЗ мають добре обладнані студії для виробництва аудіовізуального контенту, мультимедійні аудиторії.
Дуцик зауважила, що є проблема і з комунікацією кафедр та факультетів із зовнішньою аудиторією. Із 39 факультетів та кафедр, які готують майбутніх журналістів, лише 20 мають окремий сайт. З цих 20 сайтів тільки 2 містять вичерпну інформацію про викладачів, студентів, випускників, навчальний процес, розклад.
Дослідження якості журналістської освіти в Україні проводилось з липня по вересень 2016 року та грунтувалось на оцінюванні низки показників діяльності кафедр та факультетів журналістики. Крім того, експертами було опитано представників медіаіндустрії та випускників журналістських факультетів.
Захід проводиться в рамках проекту "Сприяння вдосконаленню системи медіаосвіти в Україні" за підтримки Міністерства закордонних справ Чеської Республіки та Посольства Чеської Республіки в Україні.
Відео з прес-конференції:
Замовити фото натисніть тут - Фотобанк