Дуальна освіта в Україні
Організатор: Представництво Фонду імені Фрідріха Еберта в Україні.
Учасники: Володимир Ковтунець - перший заступник міністра освіти і науки України; Юрій Рашкевич - заступник міністра освіти і науки України; Олена Давліканова -координатор програм Представництва Фонду ім. Фрідріха Еберта в Україні; Ірина Лилик - президент ГО «Українська Асоціація Маркетингу»; Ніна Світайло - помічник ректора Сумського державного університету; Тетяна Іщенко - виконувач обов'язків директора Державної установи «Науково-методичний центр інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності вищих навчальних закладів «Агроосвіта».
Коротко. 26 січня 2018 року на Розширеному засіданні Колегії Міністерства освіти і науки України було прийнято Концепцію підготовки фахівців за дуальною формою здобуття освіти в Україні. У цій Концепції передбачається встановлення рівноправного партнерства закладів вищої, фахової передвищої, професійно-технічної (професійної) освіти, роботодавців та здобувачів освіти з метою набуття останніми досвіду практичного застосування компетентностей та їх адаптація в умовах реальної професійної діяльності. Розроблена концепція використовує німецький досвід дуальної форми здобуття освіти, який було презентовано завдяки Представництву Фонду імені Фрідріха Еберта, Німецько-Українському агрополітичному діалогу, Проекту Східного партнерства «Дуальна освіта в діалозі» за участі закладів освіти різного рівня, Федерації роботодавців України, ДУ «Науково-методичний центр інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності вищих навчальних закладів «Агроосвіта», ГО «Українська Асоціація Маркетингу» та було використано робочою групою, яка була утворена Міністерством освіти і науки України.
Підсумкові матеріали:
Дуальна освіта в Україні можлива не раніше, ніж за 5 років - МОН
Впровадження в Україні дуальної освіти можливе не раніше, ніж за 5 років.
Таку думку висловив заступник міністра освіти і науки Юрій Рашкевич під час презентації в Укрінформі концепції підготовки фахівців за дуальною формою здобуття освіти.
"Ми склали такий орієнтовний графік запровадження дуальної форми в повному обсязі в рамках створеної Концепції, і ми розраховуємо, що якщо все піде добре, то десь за 5 років ми вийдемо на повноцінне запровадження дуальної форми. Тому що найважливішою частиною є законодавче, нормативно-правове забезпечення, воно не робиться ні за семестр, ні навіть за рік, а дуальна форма дійсно потребує концептуально іншої нормативно-правової бази", - сказав Рашкевич.
Він пояснив, що дуальна форма передбачає поєднання навчання осіб у закладах освіти з навчанням на робочих місцях на підприємствах, в установах та організаціях для набуття певної кваліфікації.
"Очевидно, що не може бути дуальна форма освіти без практики, але велика кількість практики не означає, що ця програма є за дуальною формою. Ми плануємо, якщо будуть дуальні програми, то вони будуть мати від 25% до 50% навчання на робочому місці", - зазначив Рашкевич.
За його словами, світова практика свідчить про те, що на дуальні форми навчання підвищений попит, адже вони дають кращу якість освіти. "І ми очікуємо, що у нас буде конкурс на дуальну форму навчання, а там, де є конкурс, є конкуренція. Тобто, один із таких результатів запровадження дуальної форми навчання - це буде зростання якості навчання в університеті в цілому", - зауважив заступник міністра.
У свою чергу перший заступник міністра освіти і науки Володимир Ковтунець наголосив, що однією з найважчих проблем української вищої освіти є "майже катастрофічна" відірваність від ринку праці.
"Ми випускаємо багато інженерів, але деякі підприємства мають надзвичайно гостру проблему підбору кадрів, і вони не можуть взяти на робоче місце випускника з дипломом магістра, він не готовий до роботи. Тому проблему треба вирішувати, і дуальне навчання - модель яка найкраще придатна для цього. Однак вона потребує дуже серйозної законодавчої роботи, тому що все, що ми робимо зараз, знаходиться на межі закону. Нам потрібно всерйоз реформувати законодавство", - заявив він.
Ковтунець роз'яснив, що суть дуальної форми полягає в тому, що студент частину навчання проходить на робочому місці, повноцінно виконуватиме обов'язки, отримуватиме зарплату і паралельно - навчатиметься.
"Відповідно до Концепції, яка була ухвалена, ми протягом 2018 року повинні основну роботу з правового забезпечення виконати", - зазначив він.
Як відомо, 26 грудня 2017 року на розширеному засіданні колегії МОН було ухвалено Концепцію підготовки фахівців за дуальною формою здобуття освіти в Україні. У ній передбачається встановлення рівноправного партнерства закладів вищої, фахової передвищої, професійно-технічної (професійної) освіти, роботодавців та здобувачів освіти з метою набуття останніми досвіду практичного застосування компетентностей та їх адаптація в умовах реальної професійної діяльності.
Відео з прес-конференції:
Замовити фото натисніть тут - Фотобанк